رپرتاژ آگهی: می‌خواهیم شما را با صرافی ارز دیجیتال بیت پین آشنا کنیم و آموزش کار با آن را به شما ارائه دهیم. بیت پین یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که سابقه زیادی در خدمت‌رسانی به کاربران کریپتویی داشته و جزو اولین صرافی‌های رمزارزی داخلی است. برای بررسی و آموزش کار با صرافی بیت پین تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آموزش صفر تا صد صرافی ارز دیجیتال بیت پین

صرافی بیت پین یک مزیت بزرگ دارد و آن هم رابط کاربری بسیار ساده و قابل‌فهم آن است. زمانی که وارد این وب‌سایت شوید، به‌راحتی می‌توانید مسیر خود را پیدا کرده و امور خود را انجام دهید. بااین‌حال، در این بخش قصد داریم که صفر تا صد صرافی بیت پین را به شما آموزش دهیم تا بدون هیچ مشکلی بتوانید در آن فعالیت کرده و به معامله بپردازید.

ثبت‌نام و احراز هویت

پیش از این‌که فعالیت خود را در صرافی بیت پین شروع کنید، لازم است که در آن ثبت‌نام کرده و احراز هویت کنید. این فرآیند در صرافی بیت پین بسیار ساده و راحت است و در عرض چند دقیقه به اتمام می‌رسد.

در صفحه اصلی وب‌سایت بیت پین، روی دکمه ورود/ثبت‌نام کلیک کنید. در صفحه جدید گزینه ثبت‌نام را انتخاب کرده و شماره موبایل یا ایمیلتان را وارد کنید. کد تاییدی به شما ارسال خواهد شد؛ پس از وارد کردن آن رمز عبوری را برای خود تعیین کنید. به همین سادگی ثبت شما به پایان رسید. اکنون نوبت احراز هویت است.

A computer screen with a fingerprint scan

Description automatically generated

برای احراز هویت، پس از ثبت‌نام روی دکمه شروع احراز هویت کلیک کنید و پس از وارد کردن شماره موبایل، اطلاعات فردی شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولدتان را اضافه کنید. در بخش بعدی شماره کارت بانکی خود را وارد کنید تا مرحله احراز هویت نیز به همین سادگی به اتمام برسد.

اکنون می‌توانید در صرافی ارز دیجیتال بیت پین به خرید، فروش یا سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال بپردازید.

نحوه خریدوفروش ارز دیجیتال

پیش از این‌که آموزش خرید ارز دیجیتال از بیت پین را آموزش دهیم، ابتدا باید مبلغی را به کیف پول اختصاصی بیت پین خود واریز کنید تا امکان خریدوفروش برایتان مهیا شود. از قسمت واریز می‌توانید این کار را انجام داده و سپس اقدام به خرید رمزارز کنید.

در صرافی بیت پین دو راه برای خرید یا فروش ارز دیجیتال وجود دارد. اولین راه، خرید یا فروش رمزارز در «بازار معامله» بیت پین است. در این بخش که از منوی وب‌سایت می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید، لازم است که سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کرده و منتظر تکمیل آن باشید. پس از بسته شدن پوزیشن، رمزارز خریداری شده یا مبلغ رمزارز فروخته شده در کیف پول اختصاصی بیت پین نشان داده می‌شود.

A screenshot of a computer

Description automatically generated

لازم به ذکر است که در صفحه معامله می‌توانید به تحلیل ارزهای دیجیتال نیز بپردازید. اندیکاتورها و ابزارهایی در این بخش وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید پیش از خرید، ابتدا تحلیل تکنیکال خود را انجام داده و سپس خرید کنید.

راه دوم، مراجعه به صفحه «خرید آسان» است. برخلاف روش اول، در این قسمت دیگر نیازی به باز کردن پوزیشن و انتظار برای تکمیل آن نیست. خرید به صورت آنی صورت می‌گیرد و به سرعت هم به کیف پولتان اضافه می‌شود. در این بخش، تنها کافی است که رمزارز موردنظرتان را انتخاب و مقدار آن را وارد کنید. با زدن دکمه ثبت سفارش خرید، فوراً رمزارز خریداری می‌شود.

در صفحه خرید آسان، امکان فروش فوری رمزارز نیز وجود دارد. در تب «فروش» می‌توانید با انتخاب رمزارز و مقدار دلخواه، آن را در عرض چند ثانیه بفروشید و معطلی بابت تکمیل سفارش و بسته شدن پوزیشن نداشته باشید.

A screenshot of a computer

Description automatically generated

کیف پول اختصاصی بیت پین

بیت پین برای هر کاربر خود، یک کیف پول اختصاصی ایجاد می‌کند. این کیف پول مختص شماست و عملکردی مشابه کیف پول‌های نرم‌افزاری دارد. در واقع، کیف پول اختصاصی بیت پین فضایی امن و قابل‌اعتماد برای نگهداری انواع ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. پس از خرید یا فروش رمزارزهای خود می‌توانید دارایی‌های خود را در کیف پولتان به صورت رمزارز یا ریال نگه‌دارید.

با وجود کیف پول اختصاصی بیت پین دیگر نیازی به رفت‌وآمد میان کیف پول و صرافی ندارید و به صورت مستقیم می‌توانید خرید خود را انجام دهید. البته در صورت تمایل، می‌توانید پس از خرید یا فروش رمزارزهایتان، آن‌ها را به صورت رمزارز به کیف پول شخصی و به صورت ریالی به کارت بانکی خود منتقل کنید.

استیکینگ

صرافی ارز دیجیتال بیت پین جزو اولین صرافی‌هایی است که امکان استیکینگ ارز دیجیتال را برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. استیکینگ فرآیندی است که در آن برخی از ارزهای دیجیتال خود را که بلااستفاده در کیف پولتان مانده، برای مدت مشخصی در صرافی قفل کرده و در ازای آن پاداش دریافت می‌کنید.

استیکینگ راهی عالی برای کسب سود از ارزهای دیجیتال بوده و بیت پین این بستر را برای کسب سود بیشتر فراهم کرده است. در صفحه مربوط به استیکینگ در وب‌سایت بیت پین می‌توانید رمزارزهای فانتوم، کاردانو، کازماس، بایننس کوین و ترون را استیک کنید. البته نیازی به استیک همه رمزارزها نیست. مقدار دلخواهی از رمزارز موردنظرتان را انتخاب و استیک کنید. پس از مدت‌زمان مشخص، سود حاصل از این استیکینگ به کیف پول شما واریز خواهد شد.

جوایز صرافی بیت پین

بیت پین به‌پاس قدرانی از کاربران خود و افزایش درآمد آن‌ها، جوایزی را برای آن‌ها در نظر گرفته است. شما می‌توانید این جوایز را در صفحه بیت پین لند مشاهده کنید. برای مثال، پس از ثبت‌نام و احراز هویت اغلب جوایزی در قالب رمزارز به کاربران تعلق می‌گیرد. فقط کافی است پس از احراز هویت به بیت پین لند مراجعه کرده و جایزه خود را دریافت کنید.

البته مأموریت‌هایی هم در بیت پین تعریف شده‌اند که با انجام دادن هر یک از آن‌ها، شانس دریافت جوایز خود را افزایش می‌دهید. در حال حاضر، مأموریت‌های بیت پین لند شامل دعوت دوست و دریافت ۱۵۰ هزار شیبا، واریز ۵ میلیون تومان به کیف پول بیت پین و دریافت یک میلیون تومان تخفیف کارمزد و غیره است. با انجام هر مأموریت، جوایز آن به شما اهدا خواهد شد. اگر اهل معامله در بازار ارزهای دیجیتال باشید، این راهی عالی برای کسب درآمد بیشتر است.

دریافت وام ارز دیجیتال

از دیگر امکانات برجسته صرافی بیت پین، بیت لون است. بیت لون نام وام ارز دیجیتال است که صرافی بیت پین به کاربرهای خود اعطا می‌کند. این وام به صورت ریالی پرداخت می‌شود اما وثیقه آن رمزارزی است. در واقع، برای دریافت وام باید رمزارزهای خود را به عنوان وثیقه در صرافی قفل کنید. این وام برای کسانی مناسب است که تمایلی به فروش رمزارزها و تبدیل آن‌ها به ریال را ندارند و می‌خواهند سرمایه‌گذاری بلندمدتی داشته باشند. در این صورت، به‌جای فروش دارایی‌های دیجیتالی خود می‌توانید وام رمزارزی دریافت کنید.

تنها کافی است به صفحه بیت لون مراجعه کرده و مبلغ و نوع ضمانت خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید رمزارزهای گوناگونی مثل بیت کوین، شیبا، اتریوم، تتر، دای و غیره را به عنوان وثیقه ارائه دهید. سپس با انتخاب مدت بازپرداخت و دکمه درخواست اعتبار، وام ارز دیجیتال را به صورت آنی و در لحظه دریافت کنید؛ یعنی دقیقاً برخلاف بسیاری از وام‌ها که برای دریافت آن باید مدارک زیادی را ارائه دهید و مدت‌ها منتظر واریز وام باشید.

گفتار پایانی

با این که صرافی ارز دیجیتال بیت پین رابط کاربری ساده و راحتی دارد، ممکن است به‌خاطر امکانات زیاد آن در پیدا کردن مسیر خود در داخل وب‌سایت با چالش‌هایی روبرو شوید. در این مقاله سعی کردیم کلیه فعالیت‌های اصلی در صرافی بیت پین را که اکثر کاربران با آن‌ها سروکار دارند، معرفی کرده و آموزش دهیم. بیت پین سعی دارد با ارائه آموزش‌ها و خدمات کاربردی، کلیه نیازهای کاربران خود را برطرف کرده و آن‌ها را از سایر پلتفرم‌ها بی‌نیاز کند. شما تنها با ثبت‌نام در بیت پین می‌توانید در کنار آموزش‌هایی که در آکادمی بیت پین منتشر می‌شوند، به سرعت وارد دنیای معامله ارزهای دیجیتال شوید و راه خود را به سمت کسب سود و درآمد هموارتر کنید.

منبع: https://bitpin.ir/aboutu/s/