رپرتاژ آگهی: صندوق‌های مختلط با امکان سرمایه‌گذاری همزمان در بانک و بورس، بازدهی یا سود بیشتری از بانک کسب می‌کند، برای مثال صندوق مختلط زیتون در ۶ ماهه اخیر بازدهی ۲۰.۵درصدی داشته که ۲ برابر سود سپرده بانکی است. سپرده‌گذاری در بانک و دریافت سود ماهانه، گزینه مطلوبی برای بسیاری از افراد است، اما سود بانکی معمولاً حداکثر ۲۰ الی ۲۳ درصد(برای سپرده‌های کلان) است که همیشه از نرخ تورم پایین‌تر است. برای مثال، اگر تورم در یکسال ۴۰ درصد باشد و سرمایه‌گذار از بانک ۲۰ درصد سود کسب کند، باز ارزش پول او ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط، با سرمایه‌گذاری نصف دارایی‌هایشان در بانک و نصف دیگر در بازار سرمایه (سهام، صندوق طلا و غیره)، می‌توانند ریسک تورم را پوشش دهند و بازدهی یا سود بالاتری از بانک کسب کنند. 

* برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان صفحه صندوق مختلط زیتون را باز کنید، یا با شماره ۰۲۱۷۹۳۲۶ تماس بگیرید.

صندوق مختلط چیست؟ و چرا سود بالاتر از بانک دارد؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابزارهای جدید مالی هستند که امکان سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی را برای افراد فراهم می‌کنند، این صندوق‌ها براساس ریسک سرمایه‌گذاری به انواع درآمد ثابت، سهامی، و مختلط تقسیم می‌شوند.

صندوق درآمد‌ثابت همانطور که از نام آن مشخص است سود یا بازدهی مشابه سپرده بانکی و اندکی بالاتر دارد البته مهم‌ترین مزیت آن نسبت به بانک روزشمار بودن و نقدشوندگی بالا است. صندوق سهامی با ریسک بالا و وابسته به روند بورس رشد شاخص است.

صندوق مختلط بین دو صندوق درآمد ثابت و سهامی قرار می‌گیرد، معمولاً نیمی از دارایی‌های صندوق مختلط بدون ریسک مانند سپرده‌بانکی و نیمی دیگر با ریسک و در سهام است، برآیند بازدهی صندوق‌های مختلط معمولاً بالاتر از سپرده بانکی است. برای مثال صندوق مختلط زیتون که بزرگترین صندوق مختلط ایران است در بازدهی شش ماهه ۲۰.۵ درصد بازدهی داشته که بیش از ۲ برابر سپرده‌گذاری در بانک است.

بزرگترین صندوق مختلط بورس ایران کدام است؟

نماد ETF زیتون با بیش از ۷ هزار ۱۰۵میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت بزرگترین صندوق مختلط بورس ایران است که بیش از ۱۳۶ هزار نفر در این صندوق سرمایه‌گذاری کردند. حجم دارایی تحت مدیریت صندوق نشان از اعتماد سهامداران به عملکرد این صندوق است.

چگونه در صندوق زیتون سرمایه‌گذاری کنیم؟

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مختلط مانند «زیتون» با دریافت کد‌بورسی امکان‌پذیر است.

  • تماس با شماره پشتیبانی ۰۲۱۷۹۳۲۶

  • دریافت کد‌بورسی از طریق کارگزاری بانک پاسارگاد

  • در صورت داشتن کد‌بورسی از طریق کارگزاری‌ها با جستجوی نماد «زیتون»

برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید به صفحه صندوق مختلط زیتون مراجعه کنید و شماره خود را ثبت کنید تا کارشناسان مشاور سرمایه‌گذاری ترنج با شما تماس بگیرند.