رپرتاژ آگهی: در این مطلب نکاتی را خواهیم گفت که پیش از سفر به استانبول باید به آن‌ها توجه کنید. ازجمله این نکات می‌توان به رزرو هتل استانبول اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از سفر است و گزینه‌های زیادی برای انجام آن در اختیار دارید که یکی از آن‌ها هتل اینتل استانبول است. سایر جزئیات و نکاتی که پیش از سفر به این شهر باید بدانید را در ادامه توضیح می‌دهیم.

چه نکاتی برای سفر به استانبول اهمیت بیشتری دارند؟

سفر به کشورهای خارجی تجربه‌ای متفاوت و به‌‌یادماندنی است. قرار گرفتن در کشوری با فرهنگ و زبان متفاوت شگفت‌انگیز است؛ به‌خصوص اگر اولین تجربه شما از سفر به دیگر کشورها باشد. ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشتر ایرانیان تجربه سفر خارجی را با سفر به آن آغاز می‌کنند و استانبول، به‌عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه، اولین گزینه به‌عنوان مقصد سفر به ترکیه است. اگر قصد سفر به استانبول را دارید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید که عبارت‌اند از:

در انتخاب اقامتگاه هوشیار باشید

اولین نکته‌ای که پیش از سفر به استانبول باید به آن توجه کنید، انتخاب اقامتگاه مناسب است. هتل‌های زیادی مانند هتل اینتل استانبول در این شهر وجود دارند که امکان رزرو هرکدام از آن‌ها بسته‌به بودجه و سلیقه شما وجود دارد؛ اما برای انتخاب هتل چند عامل دیگر را نیز در نظر داشته باشید. یکی از این عوامل موقعیت مکانی هتل است. هتل را در منطقه‌ای انتخاب کنید که رفت‌وآمد در شهر از آن راحت باشد.

موقعیت هتل باید به‌گونه‌ای باشد که دسترسی به جاذبه‌های گردشگری ازطریق آن به‌راحتی امکان‌پذیر باشد. امکانات هتل را در نظر داشته باشید و اگر امکانات رفاهی برای شما اهمیت دارند، هتلی را انتخاب کنید که از این نظر مناسب باشد. در انتخاب هتل به مسائلی مانند بهداشت و نظافت، امتیاز مسافران و... توجه کنید.

تهیه چک‌لیست سفر

از دیگر نکاتی که پیش از سفر به استانبول باید به آن توجه کنید، تهیه چک‌لیست سفر است. برای سفر به استانبول لوازم و وسایلی نیاز است که همراه داشتن آن‌ها ضروری است. برای جمع‌آوری تمام این وسایل و جلوگیری از فراموشی برداشتن لوازم ضروری یک چک‌لیست برای سفر خود تهیه کنید و براساس آن لوازم و وسایل ضروری خود را جمع‌آوری کنید. این چک‌لیست باید شامل مدارک، لوازم شخصی و... باشد.

آماده‌سازی مدارک

برای سفر به استانبول نیاز به مدارکی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پاسپورت اشاره کرد. اگر پاسپورت دارید، از این موضوع اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. در غیراین‌صورت فورا برای تمدید آن اقدام کنید تا در زمان سفر دچار مشکل نشوید. همچنین، اگر اهل رانندگی هستید و ترجیح می‌دهید در سفر هم به‌جای گرفتن تاکسی، خودرویی اجاره کنید باید برای دریافت گواهینامه بین‌المللی هم اقدام کنید.

لیستی از جاذبه‌های گردشگری تهیه کنید

اگر به‌صورت انفرادی سفر می‌کنید، حتما قبل از سفر لیستی از جاذبه‌های گردشگری تهیه کنید تا بعد از رسیدن به استانبول دچار سردرگمی نشوید و با یک برنامه‌ریزی مناسب از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر دیدن کنید. در این لیست به مسائلی مانند هزینه بازدید از جاذبه مورد نظر، امکان بازدید خانوادگی و... توجه کنید. البته اگر با تور به استانبول سفر کنید، بخشی از جاذبه‌های گردشگری را همراه با برنامه تور بازدید خواهید کرد.

در مورد فرهنگ مردم مطالعه کنید

یکی از مسائل مهمی که به‌عنوان مسافر در شهری دیگر باید به آن توجه داشته باشید، رعایت قوانین و ارزش‌های شهر یا کشور مقصد است. برای انجام این کار پیش از سفر در مورد فرهنگ مردم استانبول تحقیق کنید و با اطلاعات کامل به این شهر سفر کنید. برای مثال، یکی از قوانین فرهنگی استانبول مربوط به آداب بازدید از مکان‌های مذهبی این شهر است که همه مسافران ملزم به رعایت آن هستند. این آداب شامل پوشیدن لباس مناسب در زمان ورود به مساجد و مکان‌های مذهبی است؛ همچنین، در داخل مکان‌های مذهبی سروصدا ممنوع است.

تهیه پول به میزان کافی

پیش از سفر به استانبول مقدار کافی ارز تهیه کنید تا در ابتدای سفر دچار مشکل نشوید. البته بعضی هتل‌ها دارای صرافی داخلی هستند؛ اما باز هم این امکان وجود دارد که چینج‌کردن پول به‌راحتی امکان‌پذیر نباشد، درنتیجه همراه داشتن مقدار کافی پول جزو ضروریات است.

با اصطلاحات کاربردی آشنا شوید

اگر با تور به استانبول سفر کنید، حتما یک تورلیدر در کنار شما خواهد بود که به زبان ترکی مسلط است و در زمان نیاز به‌عنوان مترجم عمل می‌کند؛ اما در سفرهای انفرادی بهتر است با اصطلاحات کاربردی مانند تشکر و قدردانی، نیازهای اولیه و... آشنا باشید تا در طول سفر با مشکلی مواجه نشوید و قادر به رفع نیازهای اساسی خود باشید.

با رعایت چند نکته ساده، سفر به استانبول را لذت‌بخش‌تر کنید

سفر به استانبول بهترین تجربه شما خواهد بود اگر چند نکته ساده‌ای که در این مطلب گفتیم را رعایت کنید و مقدمات سفر مانند رزرو هتل استانبول یا تهیه بلیط هواپیمای این شهر را به موقع انجام دهید. برای رزرو هرکدام از هتل‌های این شهر مانند هتل اینتل استانبول باید چند هفته قبل از تاریخ مورد نظر خود اقدام کنید و تهیه بلیط هواپیما استانبول به تهران و بلعکس را نیز باید همزمان با هتل و چند هفته قبل انجام دهید تا با پرشدن ظرفیت‌ها مواجه نشوید. همه این اقدامات یعنی رزرو هتل های استانبول و تهیه بلیط هواپیما را می‌توانید ازطریق سایت یا اپلیکیشن فلای تودی انجام دهید. «فلای تودی» به‌عنوان معتبرترین مرجع تهیه بلیط و رزرو هتل، مناسب‌ترین پیشنهادات از نظر قیمت را به شما ارائه می‌کند.