به گزارش اکوایران، بر اساس اظهارات مدیر روابط عمومی شرکت آفتاب، با همکاری شرکت‌ها و صنایع، آتش‌نشانی استان و دانشگاه علوم پزشکی این آتش‌سوزی اطفا شد و حجم خسارت مالی این حادثه، کم برآورد شده بود.

امروز پالایشگاه آفتاب درخصوص این آتش‌سوزی توضیحاتی ارائه داد. بر اساس این توضیحات، علت این حادثه که دوشنبه ۱۹ تیر در ساعت ۱۳:۴۷ بعدازظهر رخ داد، «عملکرد ناایمن یک دستگاه تانکر حامل مواد نفتی» بوده که به علت معضلات اصلی این شرکت در تامین خوراک بواسطه حمل و نقل جاده‌ای و تردد بیش از حد تانکرها در محوطه عملیاتی پالایشگاه آفتاب، دچار حادثه آتش‌سوزی شده و آتش به مخازن پالایشگاه سرایت کرده است.

این شرکت اعلام کرده که در عملیات اطفاء حریق، در کنار واحد آتش‌نشانی شرکت، سازمان‌ها و شرکت‌هایی نظیر پالایش نفت بندرعباس، نفت ستاره خلیج فارس و همکاری سازمان آتش‌نشانی بندر عباس، اداره کل بنادر و دریانوری استان هرمزگان، شرکت‌های فولاد هرمزگان و صبا فولاد، شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان، مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران و شرکت بناگستر همکاری داشتند.

این پالایشگاه همچنین اعلام کرده که با همکاری مسئولان استانی از جمله مقامات دولتی، قوه قضائیه و سپاه، ضمن پیشگیری از سرایت حریق به سایر یونیت‌های پالایشگاه، عملیات اطفای کامل حریق با موفقیت به سرانجام رسید و هسته مرکزی آتش مهار شد.