قرعه کشی روش جدیدی است که برای فروش خودرو ، اعمال شده است. روشی که کارشناسان اقتصادی نسبت به آن انتقاد دارند . آنها  میگویند این روش ، مصرف کنندگان غیرواقعی را به سمت بازار خودرو سوق می دهد  و زمانی کاربرد دارد که حجم تولید بیشتر از تقاضا باشد . این در حالی است که میزان تولید خودرو در کشور به دلایل مختلف کاهش چشمگیری داشته. هدف از  اعمال این روش ، کاهش حجم تقاضا ، کاهش قیمت  و کنترل بازار خودرو عنوان شده اما کارشناسان  معتقدند این روش ممکن است قدری حجم تقاضا را پایین بیاورد ،اما  در نهایت با شکست مواجه  می شود . حذف قیمت گذاری دستوری ، خصوصی سازی  شرکتهای خودرو سازی و آزاد سازی واردات خودرو ، راههای پیشنهادی کارشناسان برای کنترل بازار خودرو است.
سالهاست جنگل ها در آتش می سوزد و بی توجهی به پیشگیری و مهار آنها، آسیب های جدی به منابع طبیعی و اقتصاد کشور وارد کرده است.
جنگل ها ، علیرغم اهمیت ویژه آنها در ابعاد مختلف ، بخصوص اقتصادی ، هیچگاه دغدغه مسئولان و دولتها نبوده . آتش سوزی ها ، سالانه ١٥ هزار هکتار از جنگل ها را از ما می گیرد ، در حالی که امکان پیشگیری از وقوع آنها تا حد زیادی وجود دارد .  راهکار آن ، همکاری سازمان هواشناسی و محیط زیست است . با اعلام پیش بینی و احتمال وقوع آتش سوزی  و ایجاد ممنوعیت شروع آتش و تعیین مجازات سنگین برای مجرمان .