به گزارش اکوایران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرده در اولین جلسه آینده شورای عالی کار که به زودی برگزار می‌شود، کارگروه‌های تخصصی را برای تعیین شاخص‌های حداقل مزد تشکیل می‌دهیم و این مسئله را بررسی می‌کنیم.

سید صولت مرتضوی به فارس گفته، تا قبل از پایان سال جاری حداقل دستمزد کارگران مشخص خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مسکن کارگران اظهار کرده که اولین گام مسکن کارگری از مشهد مقدس در شهر جدید گلبهار با ‌عملیات اجرایی حدود 2 هزار واحد مسکونی برای کارگران، آغاز شده و در کل کشور ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای کارگران آغاز شده است. 

مرتضوی با اعلام اینکه در سیستان و بلوچستان ساخت واحد‌های مسکونی آغاز شده، از امضای یک تفاهم‌نامه‌  با دانشگاه آزاد برای ساخت مسکن خبر داده است.

براساس اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، براساس این تفاهم‌نامه قرار است در ‌برنامه‌ای 2.5 ساله تعداد یکصدهزار واحد مسکونی به وسیله تعاونی‌های مسکن برای کارکنان و دانشگاه آزاد احداث و تحویل شود.

به گفته مرتضوی، تفاهم‌نامه‌ای در زمان وزیر سابق با وزارت راه و شهرسازی امضا شد که طی آن مقرر شد 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران توسط شرکت‌های تعاونی مسکن‌ احداث شود؛ همچنین در تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران 5 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده، نوسازی و تحویل مردم می‌شود.

طبق اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تا آخر سال قرار است یک‌هزار واحد مسکونی برای کارگران در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری برسد.‌