اغلب روزنامه‌های صبح تهران مواضع اخیر روسیه را واکاوی کردند و به آن واکنش نشان دادند. روزنامه «کیهان» نوشته است که کمترین انتظار از دستگاه دیپلماسی پاسخ قاطع به همراهی روسیه با مرتجعین عرب است.

روزنامه «خراسان» از این اقدام با تیتر «تکرار وقاحت روسی» یاد کرده است.

روزنامه «جمهوری اسلامی» هم در بخشی از سرمقاله‌اش با اشاره به همین موضوع تاکید کرده است: «چین و روسیه علیرغم ژست‌های ساختگی دوستانه، جایگاهی برای ایران در معادلات سیاسی بین‌المللی قائل نیستند. حکمرانان این دو کشور با تکیه بر دیکتاتوری داخلی و انحصارطلبی خارجی فقط به منافع خود فکر می‌کنند. چیزی که پوتین برای تصاحب مجدد قدرت و ادامه سلطه خود بر روسیه تا عبور از ۳۰ سال فرمانروائی با هدف بازسازی شوروی سابق برداشته، نشان‌دهنده اشتهای سیری‌ناپذیر ساکنان کرملین است.»

در ادامه برنامه امروز، گزارشی از روزنامه «اعتماد» درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان را هم مرور کردیم. روزنامه «دنیای اقتصاد» هم در گزارشی با تیتر: «مالیات‌ستانی در ایستگاه طلا؟» از ماجرای شوک مالیاتی در روزهای اخیر رمزگشایی کرده است. ماجرا از این قرار است که در روزهای اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه از ابتدای دی ماه سال جاری، میزان مالیات معاملات طلا افزایش خواهد یافت و از سود خرید طلا به میزان ۲۵درصد مالیات اخذ می‌شود. سخنگوی سازمان امور مالیاتی اما در نهایت به این روزنامه گفته است: «هرگونه افزایش نرخ مالیاتی یا افزودن پایه مالیاتی حوزه طلا، جواهر و پلاتین از روز اول دی ماه را تکذیب کرد.»