به گزارش اکوایران؛ شهریورماه بود که برای اولین بار مسعود میرکاظمی رییس سازمان و برنامه و بودجه خبر از هدفگذاری رشد ۸ درصدی اقتصاد در بودجه ۱۴۰۱ داد و خبر از بررسی شاخص‌های رشد در بخش های مختلف که حدود ۴۰ زیرساخت مثل صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی و پیشبرد این موضوع تا سطح شهرستان‌ها و تامین منابع مورد نیاز آن داد.

ابراهیم رئیسی هم در جلسه هیئت دولت با اشاره به هدف‌گذاری رشد اقتصادی ۸ درصدی در بودجه ۱۴۰۱، تفاوت بودجه امسال با سنوات قبل را در این موضوع اعلام کرد که دیگر استانداران برای بودجه و اعتبار به مسئولین مرکز کشور مراجعه نمی‌کنند و به هر استان اعتباری داده شده تا سهم خود را در راستای تحقق رشد ۸ درصدی ایفا کند.

موضوعی که بنظر می‌رسد از طرح‌های محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رئیسی برای اداره کشور است و یادآور طرح فدرالیسم سیاسی رضایی در انتخابات ریاست جمهوری بود.

فدرالیسم سیاسی ایده محسن رضایی برای اداره کشور در صورت ریاست جمهوری بود محسن رضایی به ریاست جمهوری نرسید اما الان در مقام معاون اقتصادی رییس سعی بر این دارد تا بخشی از طرح‌های زمان انتخابات ریاست جمهوری را پیش ببرد.

 محسن رضایی دیروز در توییتی با اشاره به این موضوع عنوان کرد:

در دولت سیزدهم به استان ها و استانداران به ویژه در بودجه و اعتبارات نقش بیشتری داده خواهد شد

اقتصاد قوی با سپردن مسئولیت و اختیارات به استان ها و مشارکت بخش خصوصی و مردم حاصل می شود.

این الگو نشانه هایی از رفع تمرکز در مدیریت مالی و بودجه ای دولت رو دارد، برای همین این پرسش پیش اومده که آیا ابراهیم رییسی داره فدرالیسم سیاسی محسن رضایی رو در حوزه مالی به اجرا میذارد؟