به گزارش اکوایران، برای خیلی‌ها این سوال وجود دارد که چطور اعتراض مسالمت آمیز، آرام، مدنی و مطالبه محور مردم اصفهان به خشونت کشیده شد و کلید روشن شدن درگیری بین تجمع کنندگان و نیروهای انتظامی چطور زده شد. طبق اعلام رسانه‌هایی همچون فارس، تسنیم و ایرنا ماجرا با آتش گرفتن چادر تحصن کننده‌ها وارد فاز درگیری شد و در ادامه اتفاقات دیگری رخ داد که صحنه‌های تلخی خلق کرد.

نظر آقای دبیرکل

 مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مذاکراتش با مقامات ایرانی را بدون نتیجه خواند اما حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه،‌ به وزیر خارجه چین گفته سفر رافائل گروسی به تهران مثبت بوده و دوطرف به یک توافق اصولی برای حل مشکلات فنی دست پیدا کرده‌اند. به گزارش رسانه‌ها ایران و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بر سر مساله نظارت بر تاسیسات هسته‌ای کرج درگیرند. آمریکا گفته آژانس بین‌‌المللی انرژی هسته‌ای باید از تاسیسات هسته‌ای ایران در کرج باخبر باشد اما بهروز کمالوندی، سخن‌گوی سازمان انرژی اتمی ایران گفته: «دولت آمریکا «حق اظهارنظر درباره تاسیسات هسته‌ای کرج ندارد.»

سویه وحشی‌تر کرونا

 جهان تازه می‌خواست نفسی تازه کند و کم‌کم به همین کرونا عادت کند که حالا از جنوب آفریقا خبر رسیده گونه‌ای جدید از ویروس کرونا یافت و منتشر شده که همه گام‌های برداشته شده برای مهار کرونا را لرزان کرده.  اطلاعات زیادی تاکنون از این جهش که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده در دست نیست و فعلا به آن جهش B.۱.۱.۵۲۹ می‌گویند.  این گونه آنطور که گفته می‌شود، حامل بیش از ۳۰ نوع جهش است؛ یعنی آنچه همه دارند را این گونه به تنهایی دارد!