به گزارش اکوایران، رئیس جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی دیشب که به مناسبت گذشت ۱۰۰ روز از شروع به کار دولت انجام شد اعلام کرد که دولت سیزدهم بدون استقراض از بانک مرکزی نه تنها فاکتورهای دولت قبل را پرداخت می‌کند بلکه هزینه‌های دیگر را هم می‌پردازد. 

این حرف‌ها با واکنش‌های مختلفی رو به رو شد و برخی دولت را به ادامه استقراض بدون پشتوانه از بانک مرکزی که به نوعی چاپ پول است متهم کردند.

اسقراض ادامه دارد؟

دیشب رئیس جمهور در گفت و گوی زنده با مردم اعلام کرد که دولت سیزدهم ماهانه ۱۰ هزار میلیارتومان از فاکتورهای دولت قبل را پرداخت می‌کند. او ادامه داد که در روزهای پایانی مرداد، وزرای دولت قبل نگرانِ پرداخت حقوق کارکنان دولت بودند اما امروزبدون استقراض از بانک مرکزی علاوه بر پرداخت حقوق کارکنان، فاکتورهای دولت قبل را پرداخت می‌کنیم. این حرف‌ها در حالی مطرح شده که چهره‌هایی مانند عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در دولت روحانی نشانه هایی از ادامه استقراض بی پشتوانه دولت از بانک مرکزی یا همان چاپ پول خبر داده بودند، خبری که گزارش اخیر بانک مرکزی هم آن را تایید می‌کند.

اسامی محلی ممنوع نیست

دیروز خبرگزاری مهر به نقل از رئیس پلیس اماکن تهران نوشت که انتخاب اسم‌های محلی از جمله اسامی ترکی، کردی، لری و گیلکی برای واحدهای صنفی در پایتخت ممنوع است. این حرف با واکنش‌های زیادی مواجه شد تا جایی که در نهایت سرهنگ نادری مجبور شد حرف‌هایش را تکذیب کرده و تاکید کند که انتخاب چنین اسم هایی ممنوع نیست.

در ادامه مذاکرات

حرف و حدیث های مربوط به دور اول مذاکرات دولت رئیسی در وین هنوز ادامه دارد،  اولیانوف نماینده روسیه در این مذاکرات اعلام کرده که لحن ایران نشان می‌دهد که فضا برای مذاکرات بیشتر وجود دارد. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان هم تاکید می کند که ایران اجازه نمی‌دهد با وقتش بازی شود. رئیس جمهور هم در حرف‌های دیشبش تاکید کرد که دولت تمام تلاشش را برای رفع تحریم‌ها انجام خواهد شد.