بیانیه دیشب سه کشور اروپایی علیه ایران و پاسخ متقابل وزارت خارجه جمهوری اسلامی توافق را از یک روند عادی وارد فاز خط و نشان کرد. سه کشور اروپایی با حمایت از موضع آمریکا ادعا دارند پادمان یک بحث فنی هست و نباید احیای برجام مشروط به مختومه اعلام‌کردن تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیرامون کشف ذرات اورانیوم در سه سایت هسته‌ای ایران باشد. تحقیقات آژانس از سه مکان در  ورامین، مریوان و تورقوزآباد موجب شده مذاکرات هسته ای به گره بخورد. کشورهای غربی می‌گویند: زمانی که مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام گزارش داد که مسائل باقی مانده با ایران به صورت روشن حل و فصل شده است، آن وقت ما انتظار داریم که این پرونده ایران از دستور کار شورای حکام خارج شود، نه قبل از آن. این اتفاقات در روزنامه‌های امروز هم بازتاب داشته، احمد زیدآبادی روزنامه نگار در «هم میهن» نوشته پس از دست رفتن فرصت طلایی و نقره ای در برجام، سئوال کرده فرصت برنزی هم از دست می‌رود؟

مهاجرت پزشکان ادامه دارد 

روزنامه دنیای اقتصاد به مساله مهاجرت پزشکان پرداخته و نوشته است که ظرف یک‌سال گذشته ۱۶۰متخصص قلب مهاجرت کرده‌اند. در همین مدت ۳۰هزار کادر درمان از دانشکده‌های علوم پزشکی درخواست(گواهی عدم سوءپیشینه یا good standing داشته‌اند که مقصدشان عمان بوده است. در بخش دیگری از این گزارش هم آمده است که ظرف چهارسال گذشته ۱۶ هزار پزشک عمومی از کشور مهاجرت کرده‌اند.

سمت تازه علی لاریجانی 

روزنامه شرق در تیتری خبر داده علی لاریجانی قرار است سمت تازه‌ای بگیرد. به نوشته این روزنامه او ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را بر عهده می‌گیرد. این روزنامه با تیتر لاریجانی میان قوا به تفسیر برگشت دوباره او به قدرت پرداخته است. 

در برنامه امروز به موضوعات دیگری همچون سرنوشت زورگیر اتوبان نیایش و حواشی ادامه‌دار راهپیمایی اربعین پرداختیم.