چرا اقتصاد ایران، جزو کشورهای استثنایی است که نتوانسته در دهه‌های اخیر مساله تورم را حل کند؟ آیا علاج مهار تورم برای اقتصاد ایران متفاوت از سایر کشورها است و باید با سعی و خطا به یک فرمول بومی دست یافت؟

روزنامه «دنیای اقتصاد» برای پاسخ به این پرسش‌ها با استاد دانشگاه اوکلاهاما گفت‌وگو کرده است. صالح صحابه ‌تبریزی با استناد به پژوهش‌های بین‌المللی تاکید کرد که ۱۰ درصد افزایش در پایه پولی در بلندمدت به افزایش ۵ درصدی تورم ختم می‌شود و این علت اصلی تورم در ایران است و عوامل دیگر مانند نرخ ارز در تشریح نوسانات تورمی قدرت ناچیزی دارد.

روزنامه «اعتماد» از آخرین نتایج پویش ملی سلامت نوشته است. براساس اطلاعات این پویش، بیش از یک میلیون نفر علایم ابتلا به دیابت یا پرفشاری خون داشته‌اند اما خودشان از این وضع مطلع نبوده‌اند و حالا برای تایید قطعی ابتلا یا آغاز درمان به پزشک و مراکز درمانی ارجاع شده‌اند.

روزنامه «همشهری» هم گفت‌وگویی با محسن قرائتی داشته است. آقای قرائتی گفته است: «من اوایل چندان موافق رفتن به حوزه علمیه نبودم. پدرم به علما و روحانیون علاقه داشت و هر وقت طلبه‌ها از شهرهای دیگر به کاشان می‌آمدند و منبر می‌رفتند، آنها را به خانه ما دعوت و از آنها پذیرایی می‌کرد. به‌دلیل علاقه‌ای که به طلبه‌ها و روحانیون داشت، به من هم اصرار می‌کرد طلبه شوم. من در آن زمان ۱۴‌سال داشتم و چندان موافق ادامه تحصیل در حوزه نبودم. تا اینکه بالاخره تصمیم گرفتیم یک نفر را میان خودمان به‌عنوان داور انتخاب کنیم.»