خبر متواری شدن مالک یکی از کمپانی‌های فروش آیفون که به روش پانزی فعالیت می‌کرد، در روزهای پایانی هفته خبرساز شد.

روزنامه «دنیای اقتصاد» در گزارشی ترفندهای بازی پانزی را توضیح داده است. در این گزارش تاکید شده: «در ترفند پانزی، به سرمایه‌گذاران، نرخ سود بالا با ریسک کم نوید داده می‌شود و شرکت‌های راه‌انداز این بازی از طریق وجوه سرمایه‌گذاران جدید، مطالبات سرمایه‌گذاران قبلی را می‌پردازند. این نوع کسب‌وکارها که از افراد معروف برای تبلیغ خود استفاده می‌کنند، در کشورهای مختلفی وجود داشته و در موارد حاد، مانند کلمبیا و آلبانی، منجر به شورش‌های خشن، کشته شدن افراد و حتی سقوط دولت مستقر شده‌اند.»

روزنامه «فرهیختگان» در گزارشی آخرین آمار مخاطبان تلویزیون را بررسی کرده است. در این گزارش تاکید شده: «تلویزیون تنها با دوپینگ فوتبال توانسته سرپا بایستد و در دنیای فرضی اگر فوتبال از برنامه‌های صداوسیما حذف شود، باید پرسید که بینندگان قرار است به خاطر چه چیزی پای تلویزیون بنشینند؟ اگر درصد بینندگان برنامه‌های غیرفوتبالی که در جدول آمده را به نسبت آماری که پیش از این منتشر شده، مقایسه کنیم متوجه خواهید شد که همچنان این برنامه‌ها با معضل جذب مخاطب حداکثری مواجه هستند.»

در ادامه برنامه کیوسک امروز، تیتری از روزنامه «اعتماد» درباره تاکسی‌های آنلاین و گزارشی از روزنامه «هم‌میهن» درباره طرد سالمندان را هم مرور کردیم.