رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبری می‌گوید: «در حال حاضر یک میلیون و ۸۰۰هزار نفر در ۲۰۲۰ محله زندگی می‌کنند که برای کسب درآمد هیچ راه‌حلی ندارند. همچنین ۵ میلیون نفر در این محلات سکونت دارند که برای کسب درآمد باید توانمند شوند ». این موضوع دستمایه گزارشی کوتاه در روزنامه «همدلی» شده است.

در ادامه کیوسک امروز، سرمقاله روزنامه «دنیای اقتصاد» را مرور کردیم. محسن جلال‌پور، در این مطلب تاکید کرده است: «به‌عنوان یک فعال اقتصادی که دغدغه اجتماعی دارد، خروج سرمایه انسانی را از خروج سرمایه مالی نگران‌کننده‌تر می‌دانم. سرمایه‌ای که خارج می‌شود، به هرحال می‌تواند دوباره بازگردد؛ اما سرمایه انسانی که از کشور می‌رود با شرایطی که بر کشور حاکم است، احتمال بازگشتش اندک است. در گذشته کشورهایی که پذیرای مهاجران ایرانی بودند، بیشتر روی سرمایه مالی آنها تمرکز کرده بودند؛ اما در حال حاضر اولویت این کشورها، جذب سرمایه انسانی است که ایده و فکر و خلاقیت دارند و می‌توانند خلق ثروت و کارآفرینی کنند.»

روزنامه «شرق» از حواشی ایجاد شده در جلسه شورای شهر تهران نوشته و روزنامه «اعتماد» هم گفت‌وگوی فریدون جیرانی با روح الله سهرابی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی را منتشر کرده است. در این گفت‌وگو تاکید شده: «مشکل بازیگران ممنوع الکار را زمان حل می‌کند.»

عمادالدین باقی، نویسنده و پژوهشگر حقوق بشر هم درباره صحبت‌های سخنگوی قوه قضاییه به روزنامه «هم‌میهن» گفته است: اگر انسان واقعاً دغدغه رهایی زندانیان را داشته باشد باید این حرکت را تشویق و تحسین کند و گرنه خرده‌گیری و اینکه مثلاً «مگر اصل محکومیت این‌ها قانونی است که حالا به آنها  مرخصی بدهند؟»...  مشکلی هم از زندانی و خانواده‌اش حل نمی‌کند.