بر اساس بیانیه سپاه این عملیات با نام «وعده صادق» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

ارتش اسرائیل اعلام کرده حدود ۲۰۰ پهپاد و موشک به سوی این رژیم پرتاب شده و ایرنا نوشته رسانه‌های صهیونیستی بامداد یکشنبه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی تنها در دقایق اولیه حمله موشکی ایران حدود یکصد میلیون دلار خسارت دیده است.

ایران هم اعلام کرد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و مبتنی بر دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد: اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به‌طور قابل‌توجهی شدیدتر خواهد بود و آمریکا باید از آن دور بماند.

در جهان نیز واکنش ها متفاوت بود. برخی رهبران سفرهای خود را نیمه تمام گذاشتند، آمریکا به مدیترانه ناو جنگی می‌فرستد و عربستان کشورها را به خویشتن‌داری دعوت کرده است.

ظاهرا اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شده و قرار است نشست اضطراری شورای امنیت عصر یکشنبه برای بررسی حمله ایران به اسرائیل برگزار شود.

حال سوال بزرگ این است که وضعیت آینده منطقه چه می‌شود؟