یک منبع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه «ایران» تاکید کرده است که هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست. این خبر درحالی منتشر شده که در روزهای اخیر برخی حمله ایران را مقدمه‌ای برای احیای برجام توصیف کرده بودند.


این مقام آگاه به روزنامه رسمی دولت گفته است: «هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و امریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفاً در چهارچوب تعریف‌شده در جریان است. مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری‌کنی به عنوان مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.»

روزنامه «دنیای اقتصاد» در گزارشی به نقل از مسعود نیلی، مدرس اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف سناریوهای بخش واقعی اقتصاد ایران تا ۱۴۱۰ را ترسیم کرده است.

نتایج پژوهش‌های نیلی نشان می‌دهد: «اگر بخواهیم تا سال۱۴۱۰، رشد اقتصادی به‌طور متوسط سالانه ۱.۷ درصد باشد، رشد سرمایه‌گذاری باید به‌طور متوسط به ۴.۵درصد در سال برسد که این سطح در یک دهه گذشته هیچ‌گاه تجربه نشده است. حتی اگر در حالت خوش‌بینانه، متوسط رشد سرمایه‌گذاری در سال به ۲۰ درصد برسد، متوسط رشد اقتصادی تا ۱۴۱۰ به ۵.۸ درصد خواهد رسید. این نتایج از غیر واقع‌بینانه بودن هدف‌گذاری رشد ۸ درصدی سالانه در برنامه هفتم حکایت دارد.» 

در ادامه کیوسک امروز، گزارشی از روزنامه «اعتماد» درباره نسل زد را هم مرور کردیم.