به گزارش اکوایران، تولیدات کارخانه‌ای هند در ماه سپتامبر با کاهش همراه شد، چراکه در بحبوحه ضعیف شدن تقاضا در سطح جهان و هزینه سرمایه بالاتر، صادرات این کشور کاهش یافته است.

به نوشته بلومبرگ،‌ وزارت آمار هند در روز جمعه (19 آبان) اعلام کرد «شاخص تولید صنعتی» این کشور در مقایسه با سال گذشته میلادی، 5/8 درصد رشد داشته است. از سوی دیگر، این شاخص کمتر از رشد 10/3 درصدی ماه آگوست و همچنین پایین‌تر از پیش‎بینی رشد 7 درصدی است که توسط تحلیل‎گران بلومبرگ اعلام شده بود. شاخص تولید صنعتی به سنجش تولیدات بخش‌های صنعتی اقتصاد می‌پردازد.

در حالیکه تقاضای داخلی هند در حال افزایش است، نرخ‌های بهره بالا و فشارهای تورمی در اقتصادهای پیشرفته مانند آمریکا و اتحادیه اروپا باعث شده تقاضا برای کالاهای هندی کاهش یابد و همین امر منجر به کاهش صادرات این کشور شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سپتامبر دهمین ماه متوالی بوده که صادرات هند با کاهش مواجه شده است. بانک مرکزی این کشور نیز اعلام کرده با توجه به نگرانی‌های مربوط به تورم، نرخ بهره برای مدت طولانی‌تر بالا خواهد ماند.

آمارها همچنین نشان می‌دهد که در مقایسه با سال گذشته میلادی، معدن‌کاری در هند با رشد 11/5 درصدی همراه شده، در حالیکه تولید در این کشور 4/5 درصد افزایش یافته است. تولید برق هند نیز با رشد 9/9 درصدی نسبت به سال گذشته میلادی همراه شده است.

بلومبرگ اکونومیکس اعلام کرده:‌ «در حالیکه عوامل دوره‌ای در حال کاهش تولیدات صنعتی در کوتاه‌مدت هستند، یارانه‌های دولتی، افزایش زیرساخت‌ها و مسائل ژئوپولیتیکی مثبت برای هند احتمالا باعث می‌شوند تولیدات صنعتی پرجمعیت‌ترین کشور جهان در میان‌مدت با افزایش روبه‌رو شود».

در  همین حال، انتظار می‌رود در آماری که روز دوشنبه (22 آبان) منتشر می‌شود، شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه اکتبر به دلیل کاهش هزینه مواد غذایی به 4/80 درصد کاهش پیدا کند که نشان می‌دهد بانک مرکزی هند در حال نزدیک شدن به هدف خود برای کنترل تورم است.