به گزارش اکوایران، شاخص‌های اصلی بازارهای سهام وال‌استریت در روز پنجشنبه (23 آذر) افزایش یافت و در این میان سهام شرکت اپل یک روز پس از آن که فدرال رزرو سیگنال پایان کمپین افزایش نرخ بهره را به بازارها ارسال کرد، به بالاترین سطح تاریخی خود رسید. سهام شرکت اپل با ثبت بالاترین رکورد روزانه به 199/62 دلار رسید که 0/2 درصد نسبت به رکورد پیشین خود بیشتر است.

به نوشته رویترز، همانطور که انتظار می‌رفت، فدرال رزرو در روز چهارشنبه (22 آذر) نرخ‌ بهره را بدون تغییر گذاشت و جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، اعلام کرد سیاست افزایش نرخ بهره احتمالا پایان یافته است زیرا تورم سریع‌تر از حد انتظار در حال کاهش است.

فدرال رزرو از مارس 2022 در تلاش برای مهار بالاترین میزان تورمِ دهه‌های اخیر آمریکا، نرخ بهره بانکی را به 5/25 درصد رساند. در جلسه روز چهارشنبه فدرال رزرو، 17 نفر از 19 مقام این بانک پیش‌بینی کردند نرخ بهره تا پایان سال 2024 کمتر از سطح فعلی خواهد بود.

این رویکرد بانک مرکزی آمریکا باعث افزایش ارزش سهام‌ها شد، به طوری که شاخص میانگین صنعتی داوجونز رکورد جدیدی را ثبت کرد و هفت بخش از 11 بخش اس‎ اندپی 500  با رشد همراه شدند.

بازارها اکنون با احتمال 83/7 درصد پیش‌بینی می‌کنند نرخ بهره بانکی در مارس 2024 میلادی 0/25 درصد کاهش می‌‎یابد، در حالیکه پیش از رویکرد جدید فدرال رزرو، آن‌ها شانس این اتفاق را حدود 50 درصد می‌دانستند.

در این میان، بازده اوراق قرضه دولتی  10 ساله آمریکا بیشتر کاهش یافت و ارزش دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح در چهار ماه اخیر سقوط کرد.