به گزارش اکوایران، در بحبوحه درگیری‌های ژئوپولیتیکی و بلاتکلیفی پیرامون سیاست بانک مرکزی آمریکا در خصوص نرخ بهره، عمده بازارهای سهامِ کشورهای حاشیه خلیج فارس در روز یکشنبه (2 اردیبهشت) نسبتا آرام بودند.

به نوشته رویترز، «آستن گولزبی» - رئیس فدرال رزرو شعبه شیکاگو - در روز جمعه اعلام کرد پیشرفت در زمینه کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است. رئیس فدرال رزرو شیکاگو با این اظهارنظر به تازه‌ترین مقام بانک مرکزی آمریکا تبدیل شد که از تمرکز پیشین برای کاهش نرخ بهره دور شده است.

در میان بازارهای خاورمیانه، شاخص سهام عربستان سعودی (.TASI) 0/1 درصد رشد داشته است. شاخص معیار قطر (.QSI) نیز 0/4 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

صندوق بین‌المللی پول در روز پنجشنبه اعلام کرد اقتصادهای خاورمیانه در سال جاری میلادی با سرعتی آهسته‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی رشد خواهند داشت زیرا جنگ در غزه، حملات در دریای سرخ و تولید کمتر نفت به چالش‌های بدهی و هزینه‌های استقراض بالا افزوده شده‌اند.

صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی رشد اقتصادی برای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2024 را از 3/4 درصد در ماه اکتبر به 2/7 درصد کاهش داد.