فوربز: میلیاردر جدید مالزیایی؛ پیشتاز صنعت اتوماسیون

سی‌ ان بی سی: پیشتازی امارات متحده عربی در  واکسیناسیون ملی

 

مجله ریزن از محدود شدن آزادی های شهروندی به بهانه ی حفظ امنیت اظهار نگرانی کرد

به واسطه ی حادثه ی حمله به ساختمان کنگره آمریکا در تاریخ ۶ ژانویه ٢٠٢١ جو کشور امنیتی شده و این مسئله خیلی ها را نگران کرده که دولت با سو استفاده از ترس موجود بین مردم میزان دخالتش در امور شهروندان را افزایش بده.

ریزن فضای سنگین امنیتی بعد از حادثه ی یازده سپتامبر را به خواننده یادآوری کرده و هشدار داده که مبادا با بزرگنمایی اتفاق ساختمان کنگره، مقامات دولتی را به سمت اقتدارگرایی و پلیسی کردن حکومت سوق بدهیم.

نویسنده در ادامه به پست اینستاگرامی خانم الکساندریا اوکازیو کورتز، نماینده ی چپگرای افراطی کنگره اشاره کرده که گفته بود «در آینده باید به نحوی فضای مجازی و رسانه ها را کنترل کنیم که کسی نتونه اطلاعات غلط و گمراه کننده منتشر کند» نویسنده این پست را خطرناک دانسته و با انتقادی تند از خانم کورتز گفته ایشان حواسش به حرفی که میزند نیست ولی باید به جامعه یادآوری کرد که وقتی مقامات از واژه ای مثل «کنترل» در مورد رسانه ها استفاده میکنن معنیش این است که زنگ خطر برای آزادی بیان به صدا در امده .

نویسنده همچنین به لایحه ی پیتریت اکت که در زمان جورج بوش و بعد از حادثه ی یازده سپتامبر به تصویب رسید و منجر به شنود، ردیابی و رصد شهروندان عادی شد، اشاره کرده و گفت باز گذاشتن دست سیاستمداران برای مقررات گذاری به بهانه های امنیتی و «شرایط ویژه»، عاقبتی جز قربانی شدن حقوق و آزادی های فردی نداره.

میلیاردر مالزیایی صاحب کسب و کار تولید تجهیزات اتوماسیون صنعتی

افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی و انرژی خورشیدی دو عامل اصلی موفقیت آقای تَن اِنگ کیی، بنیان گذار و مدیر عامل شرکت گریتِک تکنولوژی عنوان شده.

این شرکت به کار تولید تجهیزات اتوماسیون صنعتی برای انواع خطوط تولید از تجهیزات پزشکی تا تولید کنندگان انرژی های تجدید پذیر مشغول است و طی سال گذشته سهامش ٣٣٠ درصد رشد داشته که موجب ورود آقای تَن به کلاب میلیاردرها شده.

بیشتر از پنجاه درصد مشتریان این شرکت، مشتریان بین المللی هستن از جمله مشتریانی از آمریکا مثل لورداستون موتورز در اوهایو که تولید کننده ی وانت های بار بری الکتریکیست و شرکت فِرست سولار در آریزونا

به واسطه ی رشد تکنولوژی های رباتیک و کاربردشان در خط تولید کارخانه‌ها شرکت هایی مثل گریتک تکنولوژی رشدهای خارق العاده ای داشتند و درآمد و سود خالص همین شرکت مالزیایی در فاصله ی سال های ٢٠١۵ تا ٢٠١٩ ده برابر شد.

همه گیری کرونا و نیاز به کاهش دخالت انسان در فرایند تولید کارخانه ها هم اخیرا موج جدیدی از تمایل به اتوماسیون و کاربرد رباتیک در صنعت داشته.

دفتر شرکت در آمریکا اواخر سال ۲۰۲۰ در میشیگان افتتاح شد و شعب دیگری هم قرار است تا آخر امسال در ایلینوی و آریزونا افتتاح شه.

واکسیناسیون در امارات متحده عربی

به گزارش سی ان بی سی از کشورهای پیشتاز در واکسیناسیون شده این کشور در هفته ای که گذشت بیش از دو میلیون نفر از جمعیتش را واکسینه کرد. مقامات امارات گفتند با توجه به اهمیتی که صنعت توریسم برای اقتصاد کشور دارد باید هر چه سریع تر دوباره سرپا بشویم. مراجعه کنندگان برای دریافت واکسن با اولویت بندی و به طور رایگان واکسن را دریافت می‌کنند. امارات متحده عربی نزدیک به ده میلیون نفر جمعیت دارد و اعلام شده که مردم نگرانی ای بابت ذخایر واکسن نداشته باشند چرا که ذخیره لازم برای پوشش کل جمعیت در اختیار است و هدف این است که بیشینه ی شهروندان واکسن را دریافت کنند تا امارات دوباره به مقصد مورد نظر مردم جهان برای گذراندن تعطیلات بشود.