در این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۹۹ در مجموع ۷۳۳ دعوا ثبت شده، عناوین زیر را به عنوان سرفصل‌های دعاوی اشاره کرده است:

از مطالبه خسارت ناشی از اختلال در سیستم آنلاین کارگزاری، مطالبه خسارت ناشی از معامله بدون درخواست، مطالبه خسارت ناشی از عدم تحویل کالا، استرداد وجه واریزی به حساب کارگزاری، عدم انجام درخواست مشتری و مطالبه سود اوراق بهادار، مطالبه وجه ناشی از بدهی معاملاتی مشتری، رفع فریز سهام و مطالبه خسارت ناشی از آن، مطالبه خسارت ناشی از عدم شرکت در افزایش سرمایه و ...

 

بیشترین شکایات از کارگذاری ها در کدام موضوعات بوده

این روزها همه در بازار سرمایه معترضند، حرفه ای ها، تازه واردها، قدیمی ها، مدیران، وزیر، وکیل، رئیس، همه.

جلوی شرکت بورس هم که به دلیل دسترسی خوب و فضای مناسب تبدیل شده به پاتوق ضرردیدگان اما شاید بد نباشد بدانید که یک سنگر دیگر هم وجود دارد، سنگری که گویا فقط برخی از آن با خبرند .لااقل آمار که اینگونه بیان میکند!

کانون کارگزاران به عنوان یکی از ارکان گزارش شکایات از کارگزاری ها در سال ۹۹ را منتشر کرده است که در آن نکات جالبی به چشم میخورد. اول اینکه بیشترین شکایات ثبت شده از کارگزاری ها با اختلاف در شهریور اتفاق افتاده است، احتمالا به دلیل شروع ریزش قیمت ها در مرداد و فروش هایی که میسر نشده بود و کار به شکایت کشیده شده بود.

جالب اینکه بیشترین مختومه شدن پرونده ها هم در ماه بعد آن اتفاق افتاده، نکته دیگری که وجود دارد مبنای دعواست. بیشترین دعاوی در سال گذشته بر مبنای معاملات صورت گرفته در تابلوی شرکت بورس بوده، بعد از آن با اختلاف یک سوم معاملات فرابورسی، بورس کالا هم کمتر از ۵۰ شکایت و در پایان بورس انرژی . اما ممکن است سوال پیش بیاید که این اختلاف بین مشتری و کارگزار بر اساس چه مواردی بوده است؟