استفاده از منابع آبی در مناطق خشک برای تولید برق منطقی است؟

شاید تا همین دو سه پیش، اصلا یادمان رفته بود قطعی برق یعنی چه ، وقت و بی وقت خاموش شدن لامپ و کامپیوتر و کولر و دستگاه تراش چه حالی دارد ، افسر راهنمایی رانندگی به جای چراغ راهنما چگونه است، اما شد آنچه شد.

طبق عادت تصمیمی گرفته نمیشود تا اینکه بحرانی سر بزند. به ‌طور کلی، سه عامل عدم تعادل اقتصادی صنعت برق، عدم توسعه ظرفیت تولید و انتقال و در نهایت مدیریت ناصحیح مصرف، اضلاع اصلی بروز بحران برق هستند که کاملاً با یکدیگر مرتبطند.

عدم اصلاح عادلانه و مستمر قیمت برق از یک‌سو سبب رشد بی‌رویه مصرف شده و از سوی دیگر بر عدم تعادل اقتصادی دامن زده است. این عدم تعادل اقتصادی نیز خود سبب کاهش سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعت و درنتیجه تشدید بحران تامین برق شده ضمن اینکه خصوصی‌سازی‌های عجولانه در سال‌های گذشته، بهره‌وری پایین شرکت‌های دولتی برق و مشکلات فراگیر محیط کسب‌وکار کشور، در کنار مدیریت ناصحیح پیک مصرف برق باعث افزایش هزینه تولید شده

در این بین اما نوعی سو  استفاده از ابر و باد و مه و خورشید و فلک هم دیده میشود

اینکه یکی از دلایل قطعی های اخیر، بارش های کم اخیر بوده

درحالی که این سوال جدی وجود دارد کشوری که اساسا در مناطق نسبتاً خشک قرار گرفته، آیا منطقیست برای تامین برق روی منابع آبی حساب ویژه باز کند؟

یا اینکه باید به میزان مورد نیاز کشور در سال‌های گذشته نیروگاه حرارتی احداث می‌شد یا مدیریت مصرف صورت می‌گرفت و نیروگاه‌های برق‌آبی صرفاً به عنوان ذخیره در نظر گرفته می‌شد

اما بهرصورت بحران قطعی برق ...

دوستان تصمیم گیر

مشکلات مشخص است

آسمان ریسمان بافتن برای انبار داروخانه برق نمیشود!