حواشی این روز های رد صلاحیت ها

ترکش های رد صلاحیت گسترده شورای نگهبان هنوز ادامه دارد. دیروز شنیدیم که رئیس جمهور در این مورد به رهبری نامه نوشته است،‌ روحانی امروز در جلسه هیئت دولت موضوع را تایید کرد و گفت که من هرچه فکر می کنم می بینم نمی توان صندوق رای را رها کرد به همین دلیل به رهبری نامه نوشتم که اگر ایشان صلاح می بینند در مورد حکم حکومتی اقدام کنند. در سال ۸۴ هم رهبری بعد از دریافت نامه حدادعادل اقدام به صدور حکم حکومتی در مورد تایید صلاحیت مصطفی معین و محسن مهرعلیزاده کرد.

کسانی که فکر می کنند نامه روحانی موفقیت آمیز خواهد بود یک نشانه دیگر هم دارند. آنها می گویند چهره هایی مثل سعید جلیلی و علیرضا زاکانی دقیقا به دلیل محتمل بودن صدور حکم حکومتی و احتمال بازگشت لاریجانی به ماراتن هنوز به نفع رئیسی کنار نکشیده اند چرا که هر دوی آنها یکی از دلایل حضورشان را حمایت از ابراهیم رئیسی در مقابل لاریجانی اعلام کرده بودند.

سعید جلیل با ثبت نام لاریجانی در روز آخر ثبت نام کاندیداها، به وعده خود عمل کرد و وارد صحنه انتخابات شد تا نقش ضربه گیر را برای رییسی ایفا کند و علیرضا زاکانی هم بعد از ثبت نام لاریجانی، راهی وزارت کشور شده و ثبت نام کرد و حالا هردوی انها در انتظار روشن شدن تکلیف حضور یا عدم حضور لاریجانی هستند اما برهی مانند حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان می گوید که احتمال صدور حکم حکومتی به کلی منتفی است و وضعیت امروز جامعه با سال ۸۴ قابل مقایسه نیست. از اینها گذشته،‌ خبرهایی که از جبهه دولت بهار می رسد می گویند که خبر رد صلاحیت احمدی نژاد را سردار نجات فرمانده قرارگاه ثارالله و مسئول امنیت شهر تهران دوشنبه شب مصادف با مراجعه به خانه اش به او داده و از او خواسته که همکاری لازم را برای حفظ آرامش جامعه انجام دهد.

 در آخر اینکه آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات آب پاکی را روی دست هواداران این جبهه ریحته و گفته که با توجه به رد صلاحیت همه نامزدهای مد نظر، عملا امکان مشارکت فعال در انتخابات از این جبهه سلب شده و نامزدی در این انتخابات نخواهیم داشت.