در این گزارش گفته شده که حداقل نیمی از خانواده‌ها در این کشور مایل به بهره‌گیری از انرژی خورشیدی در منازل خود هستند. همچنین گفته شده این کشور در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولید منابع انرژی تجدیدپذیر را به حدود ۵۹ گیگاوات افزایش دهد که ۴۰ گیگاوات آن از انرژی خورشیدی، ۱۶ گیگاوات از انرژی باد و مابقی از سایر منابع انرژی تامین شود.

 

عربستان؛ یک کشور تولیدکننده انرژی!

عربستان مدتیست که تصمیم مهمی گرفته است

آنها نمی خواهند دیگر تولیدکننده نفت باشند

بلکه آنها میخواهند یک کشور تولیدکننده انرژی باشند

این جمله ایست که عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان مطرح کرده

عربستان آرزوهای سبز زیادی دارد که شامل تولید گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر و هیدروژن می‌شود

بر اساس گزارش اتاق بازرگانی ریاض، عربستان سعودی در برنامه ¬ملی انرژی¬های تجدیدپذیر  ۱۵ میلیارد دلار جهت سرمایه گذاری برای اجرای پروژه خود اختصاص داده است. در این گزارش گفته شده که حداقل نیمی از خانواده¬ها در این کشور مایل به بهره¬گیری از انرژی خورشیدی در منازل خود هستند.  همچنین گفته شده این کشور در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولید منابع انرژی تجدیدپذیر را به حدود ۵۹ گیگاوات افزایش دهد که ۴۰ گیگاوات آن از انرژی خورشیدی، ۱۶ گیگاوات از انرژی باد و مابقی از سایر منابع انرژی تاًمین شود.

عربستان توافق نامه¬هایی برای اجرای هفت پروژه نیروگاه فتوولتائیک در سراسر کشور امضا کرده.

احداث هفت نیروگاه خورشیدی برنامه ریزی شده میتواند بیش از ۳۶۰۰ مگاوات برق تولید کند و برق بیش از ۶۰۰ هزار خانه را تأمین کند.

ساخت نیروگاه بادی در منطقه دومات الجندل نیز تقریباً به پایان رسیده است. نیروگاهی که کنسرسیومی فرانسوی بر عهده داشته و توربین های آن توسط شرکت دانمارکی (Vestas)¬به ارزش¬۵۰۰ میلیون دلار به عربستان تامین شده

همچنین عربستان سعودی در حال مذاکره با ژاپن برای ترویج استفاده از آمونیاک در ترکیب سوخت مورد نیاز نیروگاه¬های حرارتی است. این سوخت به عنوان بخشی از تلاش¬های عربستان برای کاهش انتشار کربن در سال ۲۰۵۰ است.

پیش بینی میشود که توسعه انرژی های موجب ایجاد حداکثر ۷۵۰ هزار شغل در یک دهه آینده شود.

به نظر میرسد که عربستان در خاورمیانه نقشی پیشرو بر عهده بگیرد.