به گزارش اکوایران، حزب دمکرات کردستان ایران مقر اصلی خود در عراق را تخلیه کرد.

یک منبع آگاه در دولت اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با دویچه وله ادعا کرده کە حزب دمکرات کردستان ایران پس از سه دهه مقر اصلی خود در کویسنجق معروف به «قلعه دمکرات» را ترک کردە است.

تخلیە مقر اصلی حزب دمکرات کردستان ایران در حالی صورت می‌گیرد کە این حزب در روزهای گذشتە از مواضع خود در مناطق کوهستانی «بەربزین»، «سەقەر» و «هەلگورد» در نواحی مرزی اقلیم کردستان عراق با ایران، عقب‌نشینی کردە و نیروهای پیشمرگه خود را در عمق خاک اقلیم مستقر کردە بود.

پیش از این، نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نسبت به اجرا نشدن کامل بندهایی از «توافق‌نامه امنیتی تهران-بغداد» انتقاد کرده بود.

نورنیوز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: با وجود اقدامات فعالی که دولت فدرال ‎عراق برای اجرای «توافق‌نامه امنیتی تهران-بغداد» در خصوص خلع سلاح و اخراج عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان انجام داده، همچنان بندهایی از این توافق‌نامه به طور کامل اجرا نشده که پیگیری آن ضروری است.

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم با اشاره به توافق ایران و عراق برای خلع سلاح و اخراج نیروهای معارض از اقلیم کردستان، گفته: «ما هیچ تمدیدی [برای ضرب‌الاجل تعیین شده] نداریم و در موقع خود براساس توافقی که کردیم اقدام خواهیم کرد».