به گزارش اکوایران، مقامات بیمارستانی در رفح اعلام کردند در حملات اسرائیل در شب گذشته پنج فلسطینی کشته شدند. به گفته مقامات این بیمارستان در میان کشته شدگان دو کودک 6 و 8 ساله نیز شناسایی شدند.

نزدیک به نیمی از جمعیت 2.3 میلیون نفری نوار غزه در رفح، جایی که هدف حملات روزانه اسرائیل است، پناه گرفته‌اند. این در حالی است که به نظر می‌رسد ارتش اسرائیل در حال آماده سازی برای حمله زمینی به رفح است.

روزنامه اسرائیل هیوم روز چهارشنبه نوشت: «عملیات حمله به رفح که به دلیل اختلافاتی با واشنگتن برای چند هفته به تعویق افتاده بود، بسیار زود انجام خواهد شد.»

به گزارش گاردین، در همین حال و در ادامه تنش‌ها در دریای سرخ، یک کشتی نظامی یونانی که در مأموریت نیروی دریایی اتحادیه اروپا خدمت می‌کرد، دو پهپاد را که توسط حوثی‌های یمن به سمت یک کشتی تجاری پرتاب شده بود، رهگیری کرد.

رویترز گزارش داد که مقامات وزارت دفاع یونان روز پنجشنبه اعلام کردند: «صبح پنجشنبه ناوچه یونانی هیدرا در حالی که یک کشتی تجاری را در خلیج عدن اسکورت می‌کرد، به دو هواپیمای بدون سرنشین شلیک کرد.»

آنها افزودند: «ناوچه هیدرا یکی از پهپادها را منهدم کرد در حالی که دومی دور شد.» یکی دیگر از مقامات دفاعی جزئیات این حادثه را به این خبرگزاری تائید کرد.

یونان یک ناوچه به مأموریت اتحادیه اروپا به نام آسپیدس تحویل داده است که در ماه فوریه برای کمک به حفاظت از مسیر تجارت دریایی کلیدی در برابر حملات پهپادی و موشکی به منطقه اعزام شد. حوثی‌های یمن می‌گویند که منافع تجاری اسرائیل در دریای سرخ را به عنوان نشان دادن حمایت از مردم فلسطین در نوار محاصره شده غزه هدف قرار داده‌اند.