رپرتاژ آگهی: داشتن عادت برای مطالعه روزمره یکی از مزیت‌های دنیایی امروز است که باعث می‌شود به‌شیوه‌ای خاص از مهارت‌ها و اطلاعات خود استفاده کنید. در این بین انتخاب موضوعی سیال و گیرا هم می‌تواند عاملی ضروری در ایجاد اشتیاق برای مطالعه‌ای سازنده محسوب شود. تاریخ همواره برای همه افراد منبعی غنی از اطلاعات، تجربیات و راه‌کارهایی سازنده بوده است.

با مطالعه کتاب‌های تاریخی همیشه می‌توانید لقمه‌ای آماده برای استفاده از فرصت‌های پیش رو داشته باشید. این مقاله خلاصه‌ای از برترین کتاب‌های تاریخی را در خود جای داده که بدون هیچ معیاری 5 نمونه از آن‌ها را انتخاب کرده‌ایم. برای آشنایی با این کتاب‌ها تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

معرفی  کتاب نبرد من (آدولف هیتلر)

در این کتاب که هیتلر خود سرگذشتش را نوشته است، پایه‌های فکری نظام ناسیونال سوسیالیسم را پی‌ریزی کرده و شرح می‌دهد. نبرد من، یک کتاب زندگی‌نامه از بزرگ‌ترین دیکتاتور جهان است که در آن شرح پایه‌های فکری وی نوشته شده است. در سال 1923 درست زمانی که به جرم خیانت به وطن زندانی بود، نوشتن این کتاب را آغاز کرد. جلد اول آن در سال 1925 منتشر شد و جلد دومش، درست یک سال بعداز جلد اول وارد بازار شد:

  • ترجمه‌های مهدی افشار، عنایت‌الله شکیباپور، فرشته اکبرپور

  • ناشران  انتشارات نگاه، انتشارات پارسه، انتشارات دنیای کتاب

  • در 720 صفحه

نکاتی که باید دررابطه‌با این کتاب بدانید، این است که با به قدرت رسیدن هیتلر در سال 1933 و پایه‌گذاری حزب ناسیونال سوسیالیسم مطالعه این عنوان برای حزب و بعدها تمامی مردم عادی به اجبار تبدیل شد. بعداز مرگ هیتلر و مصادره شدن اموالش، چاپ مجدد و باز نشر این کتاب تا 70 سال ممنوع شد. پس‌از طی این مدت، در سال 2015 چاپ آن از سر گرفته شد و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت.

 به‌طوری‌که آن را به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخی تبدیل کرد. یکی از نکات جالبی که دررابطه‌با این کتاب وجود دارد این است که نبرد من محبوب‌ترین کتاب تاریخی ممنوعه به‌حساب می‌آید. چراکه چاپ آن هنوز هم در برخی از کشورها مثل اتریش مجوز ندارد.

معرفی کتاب دو قرن سکوت اثر عبدالحسین زرین‌کوب

اگر به خواندن کتاب‌های تاریخی علاقه دارید، پیشنها می‌کنیم تا کتاب دو قرن سکوت از زرین کوب را مطالعه کنید. این کتاب یکی از محبوب‌ترین آثار از نگاه خود نویسنده از مجموعه‌های خود معرفی می‌شود. خرید کتاب تاریخی از سایت دیجی‌کالا یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای تهیه کتاب‌های مورد نظرتان است. خصوصا اینکه دیجی‌کالا یک نمایشگاه آنلاین کتاب برگزار کرده و شما می‌توانید تمام کتاب‌های تاریخی مورد نظر خود را با قیمتی فوق‌العاده تهیه کنید.

حال برگردیم به موضوع اصلی، یعنی کتاب دو قرن سکوت! موضوع این کتاب دررابطه‌با 2 سده نخست تاریخ ایران بعداز سلطه اعراب است. کتاب دو قرن سکوت حاصل تحقیق و مطالعه 50 سال از زندگی زرین کوب در زمینه عرفان، ادیان و تاریخ است.

زرین کوب از سال 1341 به تدریس در دانشگاه‌های تهران، هند، پاکستان، آکسفورد، سوربن، پرینستون پرداخت و ضمن تدریس به‌دلیل علاقه‌ای که به علم ملل و مباحث مربوط به کلام، نقد ادبی و تاریخ داشت، مقالات و آثار ارزشمند بسیاری از خود به‌جا گذاشت. قطعا خواندن این کتاب می‌تواند منبعی معتبر در عرصه اتفاقات تاریخی ایران در زمان سلطه اعراب محسوب شود.

معرفی کتاب تاریخ تمدن اثر ویل دورانت – سیزده جلدی

معرفی کتاب تاریخ تمدن اثر ویل دورانت – سیزده جلدی

تاریخ تمدن، اثر ویل دورانت یک مجموعه محبوب 13 جلدی است که در بین کتاب‌های پرطرفدار تاریخی که باید خوانده شود، قرار می‌گیرد. نویسنده این کتاب یعنی ویل دورانت تمام اطلاعات لازم از زندگی انسان یعنی دوران پیش‌از تاریخ تا پایان قرن 18 را در این کتاب جمع‌آوری کرده است.

دورانت قصد داشت تا کتاب تاریخ تمدن را تا عصر معاصر غرب به نگارش در بیاورد. اما با مرگ زودهنگام خود و همسرش این کتاب تا زمان ناپلئون نوشته شد. در 6 جلد اول این کتاب تنها دورانت است که به‌عنوان نویسنده معرفی می‌شود، اما در ادامه نگارش کتاب‌ها همسر وی نیز یکی از نویسندگان این مجموعه به‌حساب آمده است.

ویلیام در این کتاب توانست با استفاده از آثار مورخانی مانند هرودوت و آرنولد توین بی، مکتب جدیدی از تاریخ‌نگاری را ایجاد کند.

معرفی کتاب درس های تاریخ اثر ویل و آریل دورانت

این کتاب در واقع از فلسفه و پیشرفت اجتماعی در مسیر تاریخ حرف می‌زند. ویل و آریل دورانت، ازجمله مورخانی هستند که برنده‌ جایزه پولیتزر شده‌اند. اما چرا کتاب درس‌های تاریخ یکی از برجسته‌ترین کتاب‌های تاریخی محسوب می‌شود ؟ در واقع بیشتر تاریخ‌نگارها تمام فکر و تمرکزشان روی وقایع تاریخی و سیر تمدن انسانی است.

این در حالی است که ویل و آرین دورانت به عوامل ساخت تمدن‌ در طول تاریخ توجه داشته‌اند. از دیدگاه وی تمامی افرادی که از گذشته تا به امروز خانه ساخته و شعری سروده‌اند، در شکل‌گیری تمدن نقش اساسی داشته‌اند. او عقیده دارد که تاریخ ملت‌ها را باید با توجه به رویدادهای علمی بررسی کرد.

معرفی کتاب ایران بین دو انقلاب

معرفی کتاب ایران بین دو انقلاب

ایران بین دو انقلاب نوشته یرواند آبراهامیان استاد ایرانی‌الاصلِ تاریخ که در دانشگاه‌ باروک شهر نیویورک تدریس می‌کرده است. اگر علاقه به تحلیل سازمان‌های سیاسی و نیروهای اجتماعی ایران از قرن نوزدهم میلادی تا انقلاب اسلامی در سال 1375 دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا این کتاب را مطالعه کنید.

در این کتاب آبراهامیان مردم اجتماع را به‌لحاظ طبقه اجتماعی و گروه‌های قومی تقسیم و مطابق با اصل‌های جامعه‌شناسی،  تاثیرات نظام‌ سیاسی بر نظام‌ اجتماعی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب تاریخ مربوط به 70 سال قبل‌از انقلاب ایران را روایت می‌کند. شکی در آن نیست که چنین نسخه‌ای می‌تواند منبعی عالی و موثر در بیان تاریخ ایران محسوب شود. نمایشگاه آنلاین کتاب بهترین فرصت برای تهیه کتاب‌های معرفی‌شده در وب‌سایت دیجی‌کالا است.

جمع‌بندی

مطالعه تاریخ، بی‌شک یکی از بارزترین منابع برای شناخت و درک بهتر محیط و اتفاق‌های حال حاضر محسوب می‌شود. کتاب‌های بسیاری وجود دارند که توسط محققان برجسته دنیا تهیه و تالیف شده‌اند که می‌توانید با استناد به آن‌ها، بسیاری از وقایع را در مورد تاریخ تمامی ملت‌ها تحلیل و بررسی کنید.

ازآن‌جایی‌که کشور ایران دارای تاریخی غنی و طول‌ودرازی است، بی‌شک می‌توان گفت بهترین کتاب‌های تاریخی باید از میان تمدن شکل‌گرفته ایران در زمان‌های مختلف برگزیده شود. دیجی‌کالا بهترین وب‌سایت در ارائه و فروش کتاب‌های تاریخی پرطرفدار و پرفروش جهان است که می‌توانید کتاب مورد نظرتان را به‌راحتی ازطریق آن تهیه کنید.