به گزارش اکوایران، کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد که تحویل سامانه‌های موشکی تاکتیکی دوربرد ارتش آمریکا (ATACMS) به اوکراین نتیجه جنگ را تغییر نمی‌دهد، بلکه مشکلات بیشتری را برای خود اوکراین ایجاد می‌کند.

به گفته رویترز، یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد را به اوکراین ارسال کرده است که تاکنون دو بار از آنها استفاده شده است.

به گفته این مقام، این موشک‌ها برای اولین بار در 17 آوریل علیه فرودگاه روسیه در کریمه که حدود 165 کیلومتر (103 مایل) از خطوط مقدم اوکراین فاصله داشت، استفاده شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «ایالات متحده مستقیماً در این درگیری دخالت دارد. آنها به دنبال افزایش برد عملیاتی سیستم‌های تسلیحاتی هستند.»

او افزود: «این امر اساساً نتیجه عملیات ویژه نظامی را تغییر نخواهد داد. ما به هدف خود خواهیم رسید، اما این موضوع خود اوکراین را با مشکلات بیشتری روبرو خواهد کرد.»

ارسال سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) با برد تا 300 کیلومتر موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن بحث می‌شد. موشک‌های ATACMS میان برد سپتامبر گذشته به اوکراین ارسال شده بود.