سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از افزایش نرخ حق‌التدریس معلمان تا ۲ برابر خبر داده و گفته: باقی‌مانده حقوق خرید خدماتی‌ها تا هفته معلم پرداخت می‌شود.

مرکز پژوهش‌های مجلس از توزیع نابرابر سفر در میان خانوارهای ایرانی گزارش داده. در این گزارش اشاره شده که هزینه تفریحات دهک دهمی‌‌ها نسبت به دهک اولی‌ها ۳۹.۸ برابر بوده.

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار نشون میده که شیرخشک در اسفند سال گذشته نسبت به اسفند ۱۴۰۱، ۵۷.۸ درصد افزایش قیمت داشته. براساس این گزارش، در اسفند سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱، قیمت کنسرو ماهی ۱۱۱.۶ درصد بیشتر شده. گوشت گاو و گوساله هم طبق گزارش مرکز آمار در این دوره زمانی رشدی ۷۰ درصدی را ثبت کرده.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفته، در سال‌های اخیر و بعد از اصلاح نظام مالیاتی، حدود ۵۰ درصد مالیات کشور توسط یک درصد افراد پردرآمد پرداخت می‌شود.

بانک مرکزی گزارش داده که براساس اصلاحیه «دستورالعمل ناظر بر گواهی اعتبار مولد (گام)» و «ضوابط کنترل و مدیریت اوراق گام» امکان استفاده از این اوراق برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی توسط متقاضی دوم و بعد از آن فراهم شده.

رئیس موسسه تحقیقات آب از پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور خبر داده و گفته: پیش‌بینی می‌شود در استان‌های کرمان، یزد و مازندران در حدود ۶۰ ساعت، شاهد بارشی به میزان ۷۰ تا ۹۰ میلی‌‌متر باشیم.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفته با روش‌های داده کاوی ۱۴۰ شرکت با رفتار مشکوک به شرکت‌های صوری با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فاکتور صادر شده، شناسایی شدند.

معاون سازمان امور استخدامی خبر داده، حتی با کاهش ساعت کاری ادارات، بانک‌ها پنج‌شنبه‌ها باز هستند و مشمول تعطیلی نمی‌شوند.

مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بخش نفت ایران تصویب کرد که قرار است به عنوان بخشی از لایحه‌ کمک‌های خارجی، در چند روز آینده در سنا تصویب شود.