جهش سنگین اونس طلا در انتهای هفته گذشته، معامله گران سکه امامی را در موقعیت خرید قرار داده است. اونس طلا که روز چهارشنبه تا محدوده هزار و ۷۶۰ دلار عقب نشینی کرده بود، روز پنج شنبه به مرز هزار و ۸۰۰ دلار نزدیک شد و روز جمعه با عبور راحت از مرز یاد شده تا نزدیک محدوده هزار و ۷۲۰دلار رشد پیدا کرد.

در واقع اونس طلا با صعود ۶۰ دلاری خود در ۲ روز انتهایی هفته بازارهای جهانی موجب شده است که ارزش ذاتی سکه امامی بالاتر بیاید و انتظارات افزایشی در بازار فلز گران بهای داخلی را تقویت کند. این موضوع حتی از معاملات پشت خطی بازار سکه مشخص بودِ، چرا که فلز گران بهای داخلی در این معاملات حتی تا بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پیش روی کرد. سکه امامی در آخرین ساعات شب گذشته در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان خرید و فروش می شد.

Untitled-21

حباب قیمت سکه در موقعیت مثبت

روز پنج شنبه با توجه به افت قیمت دلار،‌ ارزش ذاتی سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قرار گرفت که فاصله حدودا ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت بازار داشت. با این حال،‌ روز جمعه از یک سو ارزش اونس طلا در بازارهای جهانی رشد کرد و از سوی دیگر، قیمت دلار نیز در بازار پشت خطی احیا شد. با توجه به این تحولات، ارزش ذاتی سکه به نزدیکی محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. این به معنای آن است که روز شنبه به طور طبیعی می توان انتظار صعود قیمت فلز گران بهای داخلی را داشت و در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد، حباب سکه مثبت خواهد شد.

1-01