قیمت سکه امامی در انتهای هفته گذشته در مسیر کاهشی قرار گرفت. فلز گران بهای داخلی که روز چهارشنبه تا بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی پیشروی کرده بود، روز جمعه تا محدوده ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان عقب نشینی کرد.

به گفته فعالان، در این شرایط، امروز سکه بازان محدوده حمایتی ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را مورد آزمون قرار خواهد داد. فلز گران بهای داخلی در صورتی که حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد، می تواند تا محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند. فلز گران بهای داخلی در مهرماه تا محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرده بود.

Untitled-10

اگر فلز گران بهای داخلی بتواند سطح ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را حفظ کند، به سوی مرز ۱۲ میلیون تومانی خواهد رفت.

البته دیشب با توجه به افت قیمت طلا، انتظارات کاهشی در بازار سکه تقویت شده بود. اونس طلا دیروز نه تنها نتوانست مرز هزار و ۸۰۰ دلاری را حفظ کند، بلکه تا محدوده ۱۱ میلیون و ۷۸۰ دلار عقب نشینی کرد. ۲۰ دلار افت اونس طلا طی یک روز، کاهشی های بازار فلز گران بهای داخلی را فعال تر کرد. با این حال امروز سکه بازان امیدوار هستند که قیمت دلار در بازار داخلی در مسیر صعودی قرار بگیرد و بتواند از سکه در برابر افت اونس طلا محافظت کند.

دیشب معامله گران به نقل از سی ان ان عنوان می کردند که گفت‌وگوهایی در درون دولت بایدن درباره چگونگی و میزان افزایش فشارها علیه ایران در حال انجام است.این موضوع موجب شده بود که تا حدی اثر کاهشی شروع مذاکرات هسته ای بر قیمت دلار کاهش پیدا کند.

2-01