به گزارش اکوایران تورم سالانه در مناطق شهری کشور در مهر ماه امسال 42.3 درصد براورد شده، به عبارت دیگر میانگین قیمت کالا و خدمات در مناطق شهری کشور در دوازده ماه منتهی به مهر امسال در مقایسه با میانگین قیمت کالا و خدمات در دوازده ماه منتهی به مهر سال گذشته بالغ بر 42 درصد افزایش یافته است. تورم سالانه در مناطق شهری کشور در مهر ماه نزدیک به یک درصد نسبت به همین شاخص در شهریور ماه افزایش داشته است. همچنین تورم ماهانه در مناطق شهری کشور در مهر حدود 3.2 درصد بوده، این در حالیست که تورم مناطق در مناطق روستایی حدود 2 درصد براورد شده، این امر نشان می دهد فشار تورمی بر روی مناطق شهری کشور نسبت به مناطق روستایی بیشتر بوده است. تورم نقطه به نقطه نیز در مناطق شهری کشور در مهر ماه 47.7 درصد به ثبت رسیده، بر خلاف تورم سالانه در شاخص نقطه ای شاهد کاهش تورم نسبت به شهریور ماه بوده ایم.

تورم سالانه مناطق شهری استان مازندران در مهر ماه 47.4 درصد برآورد شده، این بالاترین تورم مناطق شهری در میان تمامی استان های کشور محسوب می شود. در جایگاه دوم نیز با نرخ 47.3 درصد مناطق شهری استان ایلام قرار دارد، همچنین تورم سالانه رقم خورده در مناطق شهری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در زمره تورم ها بالا قرار دارد، لازم به ذکر است که تورم سالانه کل در استان گهگیلویه و بویراحمد بیشترین تورم سالانه استانی در مهر بوده اما ظاهرا در منطق شهری این استان تورم پایین تر بوده است.

تورم مناطق شهری استان خوزستان در مهر ماه 38 درصد به ثبت رسیده، این بالاترین تروم سالانه شهری رقم خورده در مهر ماه امسال میان تمامی استان های کشور محسوب می شود. تورم سالانه مناطق شهری در استان های سیستان و بلوچستان و بوشهر نیز به ترتیب 38.9 درصد و 39.7 درصد که در جیگاه دوم و سوم کمترین تورم سالانه قرار دارند.

photo_2022-10-31_18-42-49