به گزارش اکوایران، روز چهارشنبه شاخص کل بورس از شروع معاملات صعودی شد و در پایان معاملات شاخص کل بورس با رشد 12 هزار و 116 واحدی به رقم یک میلیون و 346 هزار و 564 واحد رسید. 

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز رشد کرد و در پایان معاملات 4 هزار و 466 واحد نسبت به روز دو‌شنبه بالا آمد و در رقم 392 هزار و 498 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 178 واحد رشد کرد و در رقم 18 هزار و 362 واحد باقی ماند. 

بورس

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 472 نماد رشد قیمت داشتند و 175 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 73 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 27 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

ورود سرمایه به بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 53 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام نوری (شرکت پتروشیمی نوری) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 211 میلیارد تومان بود. پس از نوری، نمادهای پکرمان (شرکت بارز) و ودی (شرکت بیمه دی) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. 

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «شپنا»، «فولاد» و «نوری» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل نمادهای «کگل»، «وامید» و «کچاد» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «مارون»، «آریا» و «شاوان» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «پارتا»، «کگهر» و «توسن» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و شپنا و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات چهارشنبه 73 نماد صف خرید داشتند و 52 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 1.5 درصدی به 135 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 16 درصد کاهش یافت و 183 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 31 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 79 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد کالا (شرکت بورس کالای ایران) با صف‌ خرید 11 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کالا، نمادهای دانا (شرکت بیمه دانا) و فرابورس (شرکت فرابورس ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد فمراد تعلق داشت که ارزش آن 13 میلیارد تومان بود. پس از فمراد، نمادهای غدشت و حپترو بیشترین صف فروش داشتند.

 ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 952 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 5 هزار و 287 میلیارد تومان بود که 53 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 226 میلیارد تومان رسید. 

 جدول معاملات

در معاملات امروز نماد خودرو (ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 64 میلیارد تومان بود. 

پس از خودرو، خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن نمادهای شپنا و آسیاتک در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی با تعداد 503 میلیون 629 هزار و 41 سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد شستا و فاذر در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس