به گزارش اکوایران، امروز سه‌شنبه هجدهم بهمن ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با افزایش 18 هزار و 652 واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و 556 هزار و 512 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 8 هزار و 210 واحدی در رقم 484 هزار و 460 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 291 واحدی در سطح 20 هزار و 211 واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن فرابورس نیز هزار و 759 واحد رشد کرد و به رقم 86 هزار و 401 واحد رسیده است. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 492 نماد رشد قیمت داشتند و 160 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 75 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 25 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

کاهش خروج پول حقیقی از بورس 

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سیزدهمین روز متوالی منفی بود و 165 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وبملت (بانک ملت) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 155 میلیارد تومان بود. 

فملی دومین رتبه خروج را داشت و پس از آن، نمادهای شپنا، آریا و فارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر، اردستان  بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد و نمادهای ختوقا، خبهمن، ثجنوب و خگستر در رتبه‌های بعدی بودند.

بورس

نمادهای پیشران بازار 

امروز گروه خودرو و ساخت قطعات برخلاف روزهای گذشته سبزترین گروه بازار بود. نمادهای فملی، فولاد، وبملت و شستا بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. فملی که به تنهایی 3 هزار واحد شاخص کل را بالا کشید با 33 میلیارد تومان ورود پول حقوقی مواجه بود. وبملت نیز با 155 میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقوقی بازار را داشت. 

در مقابل نمادهای فارس، پارسان و کرماشا بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.  

در  فرابورس نیز نمادهای آریا، بپاس و زاگرس بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل   فرابورس   گذاشتند و نمادهای پخش، بساماو کوثر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ثجنوب و گدنا پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار  

امروز  ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 563 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 853 میلیارد تومان بود که 18 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش 3 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 4 هزار و 677 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش پایانی

در پایان معاملات سه‌شنبه ارزش صف‌های خرید به 85 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز  8 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) با صف خرید 70 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اردستان، نمادهای خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد ثجنوب اختصاص داشت و پس از ثجنوب، نماد آباد بیشترین صف فروش را داشت.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس