به گزارش اکوایران ، روز چهارشنبه شاخص کل بورس از ابتدای معاملات روند نزولی پیدا کرد و در پایان معاملات شاخص کل بورس با ریزش 12 هزار و 196 واحدی به رقم یک میلیون و 579 هزار و 157 واحد رسید. 

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز از ابتدا نزولی بود و در پایان معاملات 2 هزار و 217 واحد نسبت به روز سه‌شنبه پائین آمد و در رقم 473 هزار و 199 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس با افت 161 واحدی به سطح 20 هزار و 215 واحد نزول کرد. 

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 301 نماد رشد قیمت داشتند و 358 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 46 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 54 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

بورس

ورود سرمایه به بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 47 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام وپاسار (بانک پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 54 میلیارد تومان بود. 

پس از وپاسار، نماد حکشتی به همراه سه نماد بانکی وبملت، وتجارت و وسینا بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای شپنا، فارس، خاور، فملی، وغدیر، کرمان و شتران تعلق داشت. 

لیدرهای بازار

امروز نمادهای فولاد، فملی، میدکو، شستا، شپنا و شبندر بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای حکشتی، وبملت، وپارس، خودرو، وبصادر و وتجارت بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بازار به ثبت رساندند.  

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، آریا و شاوان بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای دی، وکبهمن و فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را در افت شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خودرو بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خساپا در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات چهارشنبه، 125 نماد صف خرید داشتند و 32 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با رشد 14 درصدی به 486 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 16 درصد افزایش یافت و 725 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد فاذر (شرکت صنایع آذر آب) با صف‌ خرید 54 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فاذر، نمادهای وسینا (بانک سینا) و خمحرکه (شرکت نیرومحرکه) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر، بیشترین صف فروش در پایان معاملات چهارشنبه به نماد گدنا اختصاص داشت و پس از گدنا، نمادهای ولبهمن، بپاس، دلقما و ساینا در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

 ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 12 هزار و 211 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 17 میلیارد تومان بود که 8 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 32 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 6 هزار و 671 میلیارد تومان رسید. 

در معاملات امروز نماد خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 332 میلیارد تومان بود. 

پس از خودرو، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن نمادهای خساپا و حکشتی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز بانک دی با تعداد یک میلیارد و 84 میلیون و 561 هزار و 314 سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وتجارت تعلق داشت. دو نماد خساپا و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس