سخنگوی وزارت صمت گفت ساعت اعلام نتیجه مشخص نیست اما طبق چیزی که به ما گفته اند، حتماً امروز نتایج اعلام می‌شود.

امید قالیباف ادامه داد ۶ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۸۴ نفر ثبت نام کردند که از این میزان ۳۶۴ هزار و ۸۳ نفر یعنی معادل ۵ و چهار دهم درصد متقاضی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۱۲۴ هزار و ۵۶۹ نفر معادل، یک و نه دهم نفر، متقاضی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بوده اند.

سومین فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو 16 شهریورماه تا 19 شهریورماه امسال برگزار شد. هشت محصول ایران خودرو، سایپا و لاماری در بخش فروش فوق العاده حضور داشتند بود. ایران خودرو با 6 محصول پژو پارس TU5، پژو پارس سال، پژو 206 تیپ دو، سمند سورن پلاس (جدید)، رانا پلاس با سقف شیشه ای (پانوراما)، دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک در صدر جدول عرضه در فروش فوق العاده قرار داشت. ساپیایی ها ساینا S را در این بخش عرضه کرده بودند و ایما محصول لاماری نیز درکنار هفت خودروی ایران خودرو و سایپا حضور داشت.

سومین دور از عرضه خودرو در سامانه یکپارچه به لحاظ تیراژ عرضه خلوت تر دو طرح فروش پیشین بود. در دور اول فروش سامانه یکپارچه حدود 190 هزار دستگاه خودرو عرضه شد. دور دوم فروش نیز مهمان حول و حوش 76 هزار و 700 دستگاه از محصولات شرکت های خودروساز بود. اما در دور سوم تنها 60 هزار دستگاه خودرو عرضه شد.

بررسی هرم عرضه نیز به این صورت بود که 50 درصد خودروهای موجود به مادران دارای دو فرزند اختصاص داشت. 20 درصد به طرح اسقاط فرسوده ها و باقی خودروها نیز به متقاضیان عادی تخصیص پیدا کرده بود. با توچجه به تیراژ عرضه شده 30 هزار دستگاه به مادران دارای دو فرزند و 12 هزار دستگاه خودرو نیز به دارندگان خودروهای فرسوده و 18 هزار دستگاه خودروی باقی مانده نیز در تیررس متقاضیان عادی قرار داشت.

در این دور از فروش فوق العاده پژو پارس با موتور TU5 و پژو 206 تیپ دو به ترتیب در جایگاه اول و دوم بیشترین تقاضا جای داشتند و ساینا S نیز با تقاضایی حدود 71 هزار نفری در قعر جدول تقاضا جا خوش کرده بود.