وزارت صمت اعلام کرد در مرحله نخست، درخواست ۲۴ شرکت متقاضی که شرایط اصلی دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه را دارند مورد پذیرش قرار گرفته شده است.

بنابراین 24 شرکت بعد از اخذ تاییده های لازم از سوی وزارت صمت به خط می شوند تا واردات خودرو را بعد از بیش از چهار سال ممنوعیت بار دیگر استارت بزنند.

در این راستا معاونت حمل و نقل وزارت صمت طی نشستی به بررسی ظرفیت های انتقال فناوری و برنامه ساخت داخل توسط شرکت های متقاضی واردات خودرو پرداختند.

به گزارش تسنیم، در این نشست معاون صنایع حمل و نقل و مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند و برنامه های دولت را برای تصویب آیین نامه اجرایی واردات خودرو و رقابتی شدن بازار تشریح کردند.

در این نشست بر واردات خودروهای زیر 10 هزار یورویی و بهره مندی جامعه از مواهب واردات خودروهای اقتصادی تاکید شد.

در این مدت، 380 فقره درخواست واردات خودرو از سوی متقاضیان دریافت شد که در کارگروه تجارت و ارتباطات بین‌الملل معاونت صنایع حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارزیابی‌های اولیه، در مرحله نخست، درخواست 24 شرکت متقاضی که شرایط اصلی موضوع دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه را برخوردار بودند، مورد پذیرش قرار گرفته و با آن‌ها جلسات حضوری برگزار شد.

در جلسات حضوری، پس از توضیح دقیق شرایط فعلی واردات و انتقال فناوری، از متقاضیان خواسته شد طی نامه رسمی به طور مشخص، نام و مدل خودروی موردنظر، تعداد کل تقاضا، قیمت فوب، تعداد قابل عرضه تا پایان سال 1401 و برنامه انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری فناورانه را اعلام نمایند.

امروز نیز خبر اصلاح ایرادهای وارد شده توسط مجلس به آیین نامه اجرایی واردات خودرو توسط دولت، منتشر شد با این حساب باید منتظر باشیم و ببینیم بالاخره واردات خودرو بعد از کش و قوس های فراوان نهایی می شود و شاهد حضور محصولات وارداتی در بازار خودرو خواهیم بود؟