به گزارش اکو ایران، دستورالعمل برای تعیین قیمت محصولات مونتاژی پای مدیران خودروساز خصوصی را به وزارت صمت باز کرده و شنیده ها می گوید امروز آنها جلسه ای را با مدیران صمت در این ارتباط برگزار می کنند.

البته مشخص نیست این جلسه میان سرپرست صمت و مدیران خودروسازان خصوصی برگزار می شود یا این دیدار در سطح معاونت حمل و نقل صمت و مدیرکل خودرویی برگزار می شود.

آخرین واکنش به قیمت گذاری محصولات مونتاژی مربوط به معاون سازمان حمایت است. داوود موسوی گفت دستور العمل قیمت گذاری خودروهای مونتاژی باید از سوی معاونت حمل و نقل صمت به خودروسازان خصوصی ابلاغ شود. با توجه به اظهارات معاون سازمان حمایت به نظر می آید کم کاری صورت گرفته از سوی معاونت حمل و نقل صمت سبب سر در گمی خودروسازان خصوصی و مصرف کنندگان شده است.

پیش بینی از خروجی جلسه امروز این است که وزارت صمت به نوعی در مقام میانجی ظاهر شده و قیمت خودروهای مونتاژی را به گونه ای تعیین کند که هم خودروسازان خصوصی به آن تن دهند هم اعضای شورای رقابت راضی شوند.

سیاست گذار خودرویی باید قبل از سوم خرداد امسال قیمت های محصولات مونتاژی را تعیین تکلیف کند زیرا مصرف کنندگان خرید خودرو از سامانه یکپارچه باید بدانند تا محصولات مونتاژی حاضر در دومین طرح فروش صمت با چه قیمتی به آنها عرضه می شود. چنانچه شورای رقابت بر دستورالعمل قیمتی خود اصرار داشته باشد این مساله می تواند روی نظر متقاضیان تاثیرگذار باشد زیرا دستور العمل شورای رقابت فیتیله قیمتی مونتاژی ها را در مبدا پایین می کشد و این می تواند روی نظر متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه تاثیر مثبت داشته باشد و صف خرید خودروهای مونتاژی را شلوغ کند.