به گزارش اکوایران، کرملین استفاده از پهپادهای ایرانی را تکذیب کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری الجزیره، کرملین استفاده نیروهایش از پهپادهای ایرانی را برای هدف قرار دادن شهرهای اوکراین و آسیب رساندن به زیرساخت های حیاتی را رد کرد. مقامات اوکراین روسیه را به استفاده از پهپادهای شاهد-136 ایرانی در حملات به کی‌یف متهم کردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا روسیه از پهپادهای ایرانی در عملیات خود در اوکراین استفاده کرده است یا خیر، گفت کرملین هیچ اطلاعاتی در مورد استفاده از آنها ندارد. وی گفت: «از تجهیزات روسی با نامگذاری روسی استفاده می‌شود. تمام سوالات بیش‌تر باید به وزارت دفاع ارسال شود». این اولین اظهارنظر یک مقام روسیه در مورد این شایعه است.

1200x-1

این در حالی است که روز گذشته برخی از وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران شدند. آن‌ها با تکرار ادعاهای خود در مورد ارسال پهبادهای ایرانی به روسیه مدعی شده‌اند در صورت مداخله آن‌ها در جنگ اوکراین دست به چنین اقدامی خواهند زد. این در حالی است که تهران ارسال این پهپادها به روسیه را تکذیب کرده است.

 

ایران بارها ارسال پهپاد به روسیه را تکذیب کرده است. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم روز گذشته در پاسخ به پرسشی پیرامون ادعای نخست‌وزیر اوکراین در مورد فروش پهپادهای ایرانی به روسیه و به کار بردن آن‌ها در جنگ اوکراین گفت: «متاسفانه اخباری منتشر می‌شود که مبتنی بر اهداف سیاسی است و عمدتا از سوی منابع غربی نیز به آنها دامن زده می‌شود. ایران بارها اعلام کرده یک طرف جنگ بین روسیه و اوکراین نیست. ایران هیچ سلاحی را برای هیچکدام از طرفین جنگ صادر نکرده و در خصوص جنگ در اوکراین مخالف جنگ است و متناسب با ظرفیت خودش تلاش‌های خودش را انجام داده که به رویکردر نظامی خاتمه ببخشد».

2022-10-06T121810Z_293074308_RC2LVW9TCNN3_RTRMADP_3_UKRAINE-CRISIS-DRONES-KHARKIV-1024x683