به گزارش اکو ایران، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه ای که به تازگی منتشر شده گفت که او و خانواده اش در حال بررسی این گزینه هستند که ایا برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نامزد شود یا نه. علاوه بر این به این مقوله هم فکر می کنند که آیا ایالات متحده در آینده به غیر از ترامپ انتخاب های بهتری برای تصدی این عنوان دارد؟

به نوشته خبرگزاری سی ان ان، پنس در پاسخ به سوال دیوید مویر از شبکه خبری ای بی سی مبنی بر این که آیا این توان را دارد تا ترامپ را شکست دهد؛ رئیس جمهوری که انتظار می رود برای ورود دوباره به کاخ سفید کمپین انتخابات 2024 تعریف کند، پاسخ داد: دیگران باید به این سوال پاسخ دهند، ما ما باید تصمیم بگیریم که ایده نامزدی برای ریاست جمهوری ام را به آزمون بگذاریم یا نه.

پنس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است ترامپ بار دیگر در قامت رئیس جمهوری فعالیت خواهد کرد یا نه نیز گفت، تصور می کنم تصمیم گیری در این باره به رای مردم آمریکا بستگی دارد. به باورم در آینده انتخاب های بهتری خواهیم داشت. او در ادامه افزود، بمردم آمریکا می خواهند اطمینان حاصل کنند رهبر ملی شان بازتاب دهنده احساسات آنها هست.معاون پیشین رئیس جمهوری نسبت به برنامه خود برای کارزار 2024 سکوت اختیار کرد هرچند مدت ها است که به عنوان نامزد بالقوه جمهوری خواهان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری قلمداد می شود.

اما ناظران می گویند که پیشنهاد رسمی اعلام شده توسط پنس برای نامزدی جهت تصدی این مقام مطمئنا توسط ترامپ به چالش کشیده می شود چرا که رئیس جمهوری پیشین در مبارزه اولیه به حامیان خود نیاز دارد.

ناگفته های شب پر التهاب کاپیتول

مویر در ادامه این مصاحبه پنس را تحت فشار قرار داد و از او پرسید که چرا ترامپ برای توقف خشونت ها در ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 دست به کار نشده، گفت: نمی تواند درباره فعل آن زمان رئیس جمهوری توضیح دهد. پنس مدعی شد که از ترامپ و کاخ سفید درباره وقایع 6 ژانویه سخنی نشنیده؛ معاون رئیس جمهوری پیشین که 6 ژانویه دست در میانه خشونت ها در ساختمان کنگره حضور داشت در این باب گفت: آن زمان نترسیدم ولی وجودم پر از خشم بود.

پنس در ادامه با تکرار گزیده ای از کتابش که هفته گذشته بخش هایی از آن در وال استریت ژورنال به شکلی خلاصه منتشر شد توضیح داد که چگونه با عامل اصلی سرویس مخفی اش که از ابتدا از معاون رئیس جمهوری می خواست تا ساختمان کنگره را ترک کند، اختلاف نظر داشت. پس از آن در چارچوب مصالحه ای موقت، پنس را به اسکله بارگیری می برند و می گویند اینجا امن تر است، با این همه او کاروان معترضان هنگام خروج از کاپیتول را دید. به نوشته پنس، بسیاری از وسایل نقلیه را روی سطح شیب دار مستقر کرده بودند، من در آن بازه زمانی به مامور سرویس مخفی ام گفتم که سوار این ماشین نمی شوم، تصورم این بود که نباید سوار ماشینی با درهای 200 پوندی شوم در حالی که تیم همراهم کنارم نیستند. علاوه بر این من نمی خواستم اشوبگران ببینند که کاروان معاون رئیس جمهوری به سرعت از کاپیتول هیل دور می شود.