به گزارش اکوایران، آذربایجان حمله جدیدی را در منطقه قره باغ کوهستانی آغاز کرده است که تشدید تنش بزرگی به شمار می‌آید که می‌تواند مناقشه در حال جوشش را به جنگی همه‌جانبه تبدیل کند.

بنا بر گزارش پالیتیکو، در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه توسط وزارت دفاع این کشور قفقاز جنوبی صادر شد، مقامات گفتند که «فعالیت‌های ضد تروریستی محلی» را برای «سرکوب تحریکات گسترده» در قلمرو تحت کنترل قومی ارمنی‌ها آغاز می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: «به عنوان بخشی از این اقدامات، مواضع در خط مقدم و در عمق، نقاط تیراندازی تشکیلات نیروهای مسلح ارمنستان و همچنین دارایی‌های رزمی و تأسیسات نظامی با استفاده از سلاح‌های بسیار دقیق از بین می‌روند.»

رسانه های محلی گزارش دادند که آژیرهای حمله هوایی در استپاناکرت، پایتخت این ایالت به صدا درآمده است.

حکمت حاجی اف، مشاور سیاست خارجی الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان، در گفتگو با پولیتیکو گفت که «هدف خنثی کردن زیرساخت‌های نظامی است» و افزود که به مردم محلی پیامک‌هایی ارسال شده که آنها را نسبت به «اقدامات ضد تروریسم» هشدار می‌دهد.

حاجی اف گفت که از آنها خواسته شده است که از اهداف نظامی مشروع دور بمانند.

ارمنستان و آذربایجان در سال 2020 جنگ خونینی را بر سر قره باغ کوهستانی انجام دادند. توافق آتش‌بس با میانجیگری روسیه از آن زمان شکست خورد و نیروهای آذربایجان کنترل تنها جاده ورودی و خروجی را در دست گرفتند. راه ورود کمک‌های بشر دوستانه را گرفتند و خطر تهدید به پاکسازی قومی شدت گرفت.