به گزارش اکوایران،‌ معامله‌گران می‌گویند تنش‌زدایی سیاسی جمهوری اسلامی موجب شده تا خریدار از بازار عقب‌بنشیند. از نظر آن‌ها با این حساب ترمز قیمت دلار کشیده شده و بر بازار رکود حکم فرما شده است. قیمت دلار در نیمه اول معاملات با خبر مهم سه‌شنبه که تکذیب شد و صحبت‌های سخنگوی وزیر خارجه قطر که گفته احتمال رسیدن به تفاهمات جدید بین ایران و آمریکا افزایش یافته و همچنین سفر فرزین، رئیس کل بانک مرکزی به دوحه کاهشی شد.

قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه با 49 هزار و 170 تومان شروع کرد که زیر مرز حمایتی 49 هزار و 200 تومان بود و با کاهش به مرز پایینی 49 هزار و 50 تومان رسید و از این ناحیه حمایت شد و در پایان بازار به نرخ ابتدای صبح برگشت. اما این پایان کار نبود و دلار هرات در پشت‌خط چهارشنبه از مقاومت 49 هزار و 200 تومان عبور کرد و تا مقاومت میانی 49 هزار و 370 تومان بالا رفت.

قیمت دلار سلیمانیه در روز چهارشنبه با کاهش کانال 49 را در نیمه اول از دست داد و پس از افزایش هرات دوباره به این کانال برگشت. بازار ارز هرات درحالی در پشت‌خط افزایشی شد که قیمت دلار سلیمانیه با آن همراهی نکرد و پشت‌خط چهارشنبه را با نرخ 49 هزار و 180 تومان به پایان رساند.

در نیمه دوم ورق خبرهای خوب برگشت. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی دربارهٔ سخنان امیرعبداللهیان درخصوص ابتکار عمل ژاپن برای احیای مذاکرات هسته‌ای مدعی شد از این ابتکار خاص آگاهی ندارم و مطمئن نیستم این نظرات به چه چیزی اشاره دارد. همچنین در نیمه دوم معاملات چهارشنبه آمریکا تحریم‌های جدیدی در ارتباط با ایران وضع کرد. تحریم‌های جدید مرتبط با ایران، افرادی را در چین و نهادهایی در ترکیه، امارات و هنگ‌کنگ را هدف قرار داده است.

معامله‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار امروز بالای مرز حمایت 49 هزار و 200 تومان تثبیت دهد می‌تواند به سمت مقاومت 49 هزار و 400 تومان حرکت کند. در غیر این صورت قیمت دلار می‌تواند حمایت کف کانال 49 هزار تومان را تست کند. گروهی از معامله‌گران باتوجه به همراهی نکردن قیمت دلار سلیمانیه با دلار هرات در پشت‌خط معتقدند قیمت دلار شل می‌شود. در مقابل گروهی از معامله‌گران معتقدند بازار ارز هرات در روز چهارشنبه تعطیل بوده و تسویه‌ها برای امروز است و این موضوع می‌تواند بازار ارز را در ساعات ابتدایی نوسانی کند.

در مجموع با توجه به این موضوع که قیمت سکه و طلای آبشده بیشتر از دلار کاهش داشته و این دو بازار به مرزهای حمایتی میان‌مدتی رسیده‌اند بازار در نقطه حساسی قرار گرفته است.