به گزارش اکوایران، در روز دوشنبه قیمت دلار هرات در سطح 49 هزار و 200 تومان شروع به کار کرد و در نیمه اول بازار بر خلاف سایر بازارها از خود میل به صعود نشان داد. بازار ارز هرات تا 49 هزار و 400 تومان هم بالا رفت و در مرز مقاومت میانی 49 هزار و 370 تومان در پشت خط دوشنبه بسته شد.

با اینکه دلار هرات میل به صعود داشت، طلای آب‌شده در نیمه اول کاهشی بود و سکه ثابت در جای خود ایستاده بود. در روز دوشنبه قیمت دلار هرات همچنان بالای قیمت دلار در سلیماینه معامله می‌شد. قیمت دلار سلیمانیه در معاملات دوشنبه 49 هزار و 100 تومان شروع به کار کرد و با افزایش دلار هرات تا 49 هزار و 300 تومان بالا آمد و در 49 هزار و 210 تومان کار خود را به پایان رساند.

گروهی از معامله‌گران معتقدند بعد از اعلام سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر این که صادرکنندگان محصولات پتروشیمی، پالایشی، فولاد، فلزات اساسی رنگین و فرآورده‌های نفتی مکلف به عرضه صددرصدی ارز حاصل از صادرات خود در سامانه نیما شدند،‌ شاهد عرضه‌ پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها در سامانه نیما هستیم.

علاوه بر این معامله‌گران مدعی هستند بسیاری از صادرکنندگان به جای ارز از امارات طلا وارد کردند. از نظر آن‌ها دلیل افزایش میزان طلا در بازار و کاهش بیشتر قیمت سکه و طلا در 6 ماهه ابتدایی سال به این موضوع برمی‌گردد.

به عقیده فنی‌ها اگر قیمت دلار امروز بالای 49 هزار و 370 تومان تثبیت دهد محدوده مقاومتی 49 هزار و 500 تا 700 تومان را پیش‌رو دارد و برای ایجاد روند صعودی باید بالای این محدوده تثبیت شود.

گروهی از معامله‌گران معتقدند نوسان قیمت دلار در 5 روز گذشته در بالای مرز 49 هزار تومان نشان از این دارد که زیر دلار هسته سختی خوابیده که می‌تواند روند دلار را افزایشی کند. اگر قیمت دلار از محدوده یاد شده رد شود آرامش در بازار به طوفان تبدیل می‌شود. اما در مقابل معامله‌گران کاهشی با اشاره به عرضه در نیما و پربودن دست بازارساز معتقدند بازارساز اجازه نوسان را نخواهد داد و دست به تزریق می‌زند.

در مجموع همچنان قیمت دلار هرات بین 49 هزار تا 49 هزار و 600 تا 700 تومان گیر افتاده و نه جان افزایش دارد و نه قدرت کاهش. برای افزایش قیمت دلار باید خبر منفی مهمی به بازار برسد و کاهش بیشتر زمانی محقق می‌شود که وضعیت اقتصادی به حد مطلوبی برسد.