در ادامه بررسی‌های قیمت نفت که در هفته‌های قبل مطرح شد این بار هم و در پایان تعطیلات کاری کشورمان به بررسی قیمت نفت می‌پردازیم.

نفت طی یک ماه گذشته با افت هایی همراه بوده و در این دو هفته از قیمت حوالی 100 دلاری با شکست سطح حمایتی 97 دلاری تکنیکالی (بررسی نموداری) خود به سمت هدف و سطح حمایتی 83 دلاری تکنیکالی خود در حرکت است.

احتمال توافق هسته‌ای غرب با ایران شدت گرفته است و بازار های جهانی هم به واسطه ورود نفت ایران کمی از خرید های خود عقب نشسته‌اند تا قیمت نفت با افت همراه باشد. در همین راستا هم امروز قیمت نماد های پالایشی و فرآورده های نفتی بورس تهران هم با افت‌هایی همراه بود و هنوز سود حاصل از افزایش قیمت‌های جهانی را در صورت‌های مالی خود ندیده باید انتظار کاهش قیمت‌ها را داشته باشد . بازیگران بازار طی دو روز آینده اخبار و قیمت ها را بیشتر از پیش دبنال می¬کنند چرا که هر گونه تغییر در سیاست غرب تمام معادلات آنها را بر هم می‌زنند . و ممکن است با عدم توافق در برجام شوک های قیمتی زیادی در بازار ارز و بازار بورس شاهد باشیم.

باید دید که آیا نفت روی سطح حمایتی بعدی خود که حوالی 83 تا 85 دلار است مسیر صعودی را در پیش می‌گیرد و یا بازهم به افت‌های چند وقته اخیر خود ادامه می‌دهد.

قیمت نفت