به گزارش اکوایران، روند شاخص کل بورس در ابتدای هفته اخیر نزولی بود. در اولین روز کاری هفته شاخص ریزش 12 هزار و 593 واحدی را پشت سر گذاشت. روز یکشنبه شاخص 8 هزار و 920واحد تنزل کرد و روز دوشنبه 5 هزار و 416 44 واحد منفی شد. اما روز سه‌شنبه صعود کرد و 6 هزار و 944 واحد بالا آمد.

در روز چهارشنبه روند صعود شاخص ادامه داشت و 10 هزار و 925 واحد رشد کرد. با این حال شاخص در آخرین روز کاری هفته پائین‌تر از سطح هفته قبل ایستاد.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم یک میلیون و 442 هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 9 هزار و 3 واحد پائین‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی 6 دهم درصد شد.

اما شاخص هم وزن در سه روز پایانی هفته صعود کرد و در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 9 هزار و 173 واحد بالاتر ایستاد و بازدهی مثبت 2.3 درصدی را ثبت کرد تا رشد با ثباتی را پشت سر گذاشته باشد. هفته پیش نیز شاخص هم وزن 2.4 درصد رشد کرده بود. بنابراین در حالی که شاخص کل نسبت به هفته پیشین رشد کمتری داشت، شاخص هم وزن با نرخ مشابه هفته قبل رشد کرد.

بورس

 

افت معاملات بازار سهام

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات کل هفته 39 هزار و 918 تومان بود که نسبت به رقم 45 هزار و 509 میلیاردی هفته پیشین، افت 12 درصدی داشته است.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 3 هزار و 303 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 639 میلیاردی هفته پیشین، کاهش 9 درصدی داشته است.

میانگین روزانه ارزش صف‌های پایانی بازار

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 15 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 3 میلیارد تومان بیشتر بود و رشد 25  درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 37 میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد.

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر 173 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 7 میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید 3.9 درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته 245 میلیارد تومان بود و در روز‌ چهارشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز شنبه برمی‌گردد که 57 میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در اولین روز کاری هفته شاهد تداوم روند خروج پول حقیقی بودیم. روز شنبه 288 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. این روند در روزهای یکشنبه و دوشنبه ادامه داشت و ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود. روز یکشنبه 275 میلیارد تومان و روز دوشنبه 235 میلیارد تومان خارج شد. روز سه‌شنبه پول حقیقی وارد بازار شد و به 95 میلیارد تومان رسید و روز چهارشنبه به 81 میلیارد تومان بالغ شد.

در مجموع کل هفته 622 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 124 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته افزایش 48 درصدی داشته است.