به گزارش اکوایران، پس از آن که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از غرب خواست به نیروهایش اجازه دهد از سلاح‌های دوربرد خود برای حمله به روسیه استفاده کنند، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه هشدار داد که «هیچ قابلیت منفردی» وجود ندارد که جنگ در اوکراین را به نفع کیف تغییر دهد.

در نشست منظم متحدان اوکراین در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان، زلنسکی درخواست خود را از کشورهای غربی برای تامین موشک‌های دوربرد بیشتر و رفع محدودیت‌های استفاده از آنها برای هدف قرار دادن اهدافی مانند فرودگاه‌های داخل روسیه تکرار کرد.

به گزارش رویترز، آستین گفت که واشنگتن و متحدانش به حمایت قوی از اوکراین در مبارزه با تهاجم روسیه ادامه خواهند داد و 250 میلیون دلار دیگر از کمک امنیتی ایالات متحده را اعلام ک د.

اما، رئیس پنتاگون که توسط خبرنگاران مورد سوال قرار گرفت، این ایده را که اجازه دادن به حملات عمیق در داخل روسیه با تسلیحات غربی می‌تواند باعث تغییر بازی شود، رد کرد.

او گفت که روسیه قبلاً هواپیماهایی را که بمب‌های گلاید را به سمت اوکراین پرتاب می‌کنند، فراتر از برد موشک‌های ATACM عرضه‌شده توسط ایالات متحده منتقل کرده است.

آستین در پایان این نشست به خبرنگاران گفت: «هیچ قابلیتی وجود ندارد که به خودی خود در این عملیات تعیین‌کننده باشد.»

او همچنین گفت که اوکراین دارای قابلیت‌های خاص خود، مانند پهپادها برای هدف قرار دادن اهدافی در داخل روسیه است که خارج از دسترس ATACM و موشک‌های استورم سایه تهیه‌شده توسط بریتانیا بود.

آستین گفت: «اهداف زیادی در روسیه وجود دارد. و اوکراین از نظر پهپادها و موارد دیگر برای مقابله با این اهداف، توانایی‌های زیادی دارد.»

جنگ اوکراین3

در میان دیگر کمک‌های مالی، آلمان متعهد شد 12 هویتزر خودکار دیگر را به کیف تحویل دهد، در حالی که کانادا اعلام کرد قصد دارد 80840 موشک هوا به سطح کوچک اضافی و همچنین 1300 کلاهک را در ماه‌های آینده ارسال کند.

زلنسکی اولین حضور خود در یک جلسه رامشتاین را در یک لحظه مهم در جنگ دو و نیم ساله انجام داد.

نیروهای اوکراینی حمله غافلگیرانه‌ای را به منطقه کورسک روسیه انجام داده‌اند، در حالی که نیروهای روسی بر تصرف شهر پوکروفسک در شرق اوکراین، مرکز لجستیکی برای تلاش‌های جنگی کیف، متمرکز شده‌اند.

زلنسکی در اظهاراتی که مورد حمایت کشورهایی از جمله کشورهای حوزه بالتیک قرار گرفت، گفت: «ما باید این توانایی دوربرد را نه تنها در سرزمین اشغالی اوکراین، بلکه در خاک روسیه نیز داشته باشیم، بله، به طوری که روسیه به دنبال صلح باشد

خطوط قرمز

زلنسکی مدت‌هاست که توسط متحدانی که تسلیحات دوربرد تهیه کرده‌اند اما به کی‌یف گفته‌اند که از ترس ایجاد درگیری مستقیم بین غرب و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نمی‌توانند از آنها در عمق روسیه استفاده کنند، عقب رانده شده است.

زلنسکی در اظهارات روز جمعه خود در رامشتاین گفت: «تلاش‌های روسیه برای ترسیم خطوط قرمز به سادگی جواب نمی‌دهد.»

مذاکرات در آلمان در حالی انجام شد که آمریکایی‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر آماده می‌شوند که می‌تواند پیامدهای مهمی برای اوکراین داشته باشد. کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، نامزد دموکرات، قول داده است که در کنار اوکراین باشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، نامزد جمهوری‌خواهان، قول داده است که جنگ اوکراین را فوراً پس از روی کار آمدن با مذاکرات صلح احتمالی که ممکن است نیازمند تسلیم کی‌یف باشد، حل کند. ترامپ و بسیاری از حامیانش نسبت به میلیاردها دلار کمکی که دولت بایدن در تلاش‌های جنگی اوکراین به این کشور ارسال کرده است، تردید دارند.

کورسک

در رامشتاین، آستین آماری از تلفات جنگ بر نیروهای روسی ارائه کرد و تخمین زد که بیش از 350000 سرباز روسی کشته یا زخمی شده‌‌اند. او گفت نیروهای اوکراینی 32 کشتی نیروی دریایی روسیه را غرق، منهدم یا به آن‌‌ها آسیب رسانده و ناوگان دریای سیاه روسیه را به سمت شرق سوق داده‌اند.

زلنسکی گفت که حدود 6000 سرباز روسی در حمله کورسک اوکراین کشته یا زخمی شده‌اند.

زلنسکی با بیان اینکه بخش بزرگی از این قلمرو توسط نیروهای روسی رها شده است، گفت: «امروز ما منطقه‌ای به وسعت بیش از 1300 کیلومتر مربع در منطقه کورسک را تحت کنترل داریم و این شامل 100 شهرک است.»

اما مسکو همچنین در برخی از بزرگترین حملات خود از زمان تهاجم به اوکراین در فوریه 2022، شهرهای سراسر اوکراین را با موشک و هواپیماهای بدون سرنشین بمباران کرده است.

زلنسکی گفت: «تعداد سامانه‌های دفاع هوایی که هنوز تحویل داده نشده‌اند قابل توجه است.»