به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نزدیک به 0.8 درصد افزایش یافت و یک گام دیگر به سوی مرز 1800 دلار نزدیک شد. البته این رشد قیمتی نیز بازدهی هفتگی قیمت طلا را وارد محدوده مثبت نکرد و دلیل اصلی آن نیز افت شدید قیمت در روز دوشنبه بود. قیمت طلا در روز دوشنبه نزدیک به 1.6 درصد از ارزش خود را از دست داد.

خوشبینی بازارها به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو سبب شد تا شاخص دلار و نرخ سود اوراق قرضه عقب نشینی کند و فضا برای صعود طلا نیز فراهم کند. بازارها در حال حاضر شانس بسیار زیادی به افزایش نیم درصدی نرخ بهره در آخرین نشست فدرال رزرو می دهند. این در حالی بود که پس از انتشار داده های اقتصادی قدرتمند آمریکا برخی شانس افزایش 75 صدم درصدی نرخ بهره را بالاتر می دانستند.

با این وجود هستند گروه هایی که تصور می کنند که بازارها زیادی خوشبین هستند و این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو با سرعت جلسات پیش به سیاست انقباضی خود ادامه دهد.

همچنین در معاملات روز چهارشنبه بیت کوین بیش از 1.5 درصد از ارزش خود را از دست داد به مجددا به کانال 16 هزار دلاری بازگشت. بیت کوین بیش از یک هفته است که میان کانال های 16 و 17 هزار دلاری در حال نوسان است و خبری از نیروی جدید در بازار نیست. بیت کوین از ابتدای هفته تاکنون 0.42 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

اتریوم نیز در روزی که گذشت نزدیک به 1.4 درصد افت قیمت داشت و به سطح قیمتی 1230 دلار رسید. اتریوم نیز نزدیک به 0.6 درصد از ابتدای هفته کاهش قیمت داشته است.