مسعود  یوسف حصیرچین

مسعود یوسف حصیرچین

آخرین مطالب مسعود یوسف حصیرچین

اکوایران: مداخلۀ دولتی معمولاً خوب عمل نمی‌کند و مشکلات را بدتر می‌کند.
اکوایران: راست‌گرایان طرفدار پوتین امروز، تا حد زیادی مانند چپ‌گرایان طرفدار کاسترو گذشته، اساساً ضدآمریکایی هستند. آنان از قدرت و رهبری جهانی آمریکا متنفرند. آنان از سیاست خارجی و نهادهای امنیت ملی آمریکایی متنفرند و در نتیجه مشتاق حمایت از روایت‌های کرملین هستند.
اکوایران: علیرغم ادبیات رسمی، چین نمی‌تواند نظام بین المللی را تغییر دهد که ساختۀ ایالات متحده و دیگر قدرت‌های غربی است. در عوض، ظاهراً چین عمدتاً به دنبال شکست ایالات متحده در بازی خودش درون آن سیستم است. بسیاری از کارشناسان می‌گویند پکن اگر می‌خواهد اقتصادش را حفظ کند، واقعاً هیچ انتخاب دیگری ندارد.
اکوایران: روسیه و اوکراین برای پیروزی می‌جنگند. سؤال‌های پیش روی ما این‌هاست: چه کسی و با چه پیامدهایی برنده می‌شود؟
اکوایران: جنگ سرد همیشه مجموع صفر دارد؛ در صلح سرد، نه برنده‌ای در کار است و نه خط پایانی. هیجانش بسیار کمتر است اما احتمالاً افراد بسیار کمتری بمیرند.
اکوایران: پیش‌بینی‌ها در مورد کوبا پیوسته اشتباه از آب درآمده‌اند چون تمرکزشان بر نقاط ضعف دولت کوبا بوده و منابع انعطاف‌پذیری‌اش را نادیده گرفته‌اند.
اکوایران: کارشناسان می‌گویند تغییر ساختار نیروهای نظامی چین کنترل مستقیم شی بر ظرفیت‌های استراتژیک ارتش آزادی‌بخش خلق را افزایش می‌دهد و بر بلندپروازی‌های چین برای کنترل بیشتر بر هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌ها برای آماده شدن برای چیزی که آن را «جنگ هوشمند» آینده می‌نامد تأکید می‌کند.
اکوایران: در پرمناقشه‌ترین راه دریایی جهان، خطر جنگ بعدی آسیا به یک کشتی از رده خارج سوراخ سوراخ زنگ زده بستگی دارد که کنار یک آب‌سنگ پهلو گرفته است.
اکوایران: حضور منطقه‌ای فزایندۀ چین احتمالاً بزرگ‌ترین چالش ایالات متحده در قارۀ آمریکا، بعد از قرار گرفتن موشک‌های شوروی در کوبا در دهۀ 1960 باشد -و نظامیان ایالات متحده نگراننند.
اکوایران: بالاخره پکن دارد با واقعیت کنار می‌آید. خرد متعارف قدیمی این بود که پکن پیوسته به اوج‌گیری ادامه خواهد داد اما حتی در اوج رشد هم اقتصاد این کشور محدود و نامتعادل بود. اما در میان عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیک، خطرات اقتصادی هم گسترش می‌یابند.

پربازدیدهای مسعود یوسف حصیرچین