شهرزاد درخشانی

شهرزاد درخشانی

آخرین مطالب شهرزاد درخشانی

اکوایران: ارقام لایحه بودجه 1404 نشان می‌دهد که درآمدهای جاری دولت حداقل 40 درصد در سال آینده افزایش می‌یابد. همچنین، به نظر می‌رسد درآمدهای دولت از محل فروش سرمایه نیز حدودا 40 درصد بیش‌تر از سال جاری باشد.
۰۴:۱۴
از ساخت سلاح با سنگ و چوب تا کشف کشاورزی و یکجا‌نشینی؛ از کشف آتش تا اختراع موتور بخار؛ تمام این دستاورها، توسط جانوری هوشمند و ناطق به دست آمده که زمین را برای سکونت خود انتخاب کرده و رفاه فعلی خود را در یک نزاع طولانی و در مسیر تکامل به دست آورده است.
اکوایران: در طول 40 سال اخیر، همواره ضریب جینی مناطق شهری بالاتر از روستاها بوده و فقط در یک سال این شاخص در هر دو منطقه به یک عدد برابر رسیده است. تازه‌ترین آمارها نیز نشان می‌دهد که ضریب جینی در روستاها کاهش یافته اما در شهرها بالاتر رفته است.
اکوایران: تازه‌ترین داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که در سال 1402، نرخ بیکاری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه به طور کلی نسبت به سال 1401 کاهش یافته اما همچنان بسیار بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کل کشور است.
مرکز آمار هنگام اعلام نرخ بیکاری، «فاصله اطمینان» آن را که نشان‌دهنده میزان خطای احتمالی است اعلام می‌کند. این فاصله در یک استان به بیش از 5 واحد درصد رسیده و می‌تواند نرخ بیکاری آن استان را به این اندازه دچار اختلاف کند.
اکوایران: داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که «خوراکی‌ها و دخانیات» بالاترین سهم را در هزینه‌های سالانه یک خانوار روستایی در سال 1402 به خود اختصاص داده است.
اکوایران: تازه‌ترین داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که در تابستان سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، نرخ بیکاری در کل کشور کاهش یافته است.
اکوایران: رشد اقتصادی بهار 1403 نسبت به زمستان سال قبل هم به روش ارزش‌افزوده و هم به روش هزینه‌ای شاهد افزایش بوده است. بر این اساس مرکز آمار رشد اقتصادی بهار را 4.6 درصد اعلام کرد.
اکوایران: تورم کل کشور در شهریور 1403 هم به صورت ماهانه و هم به صورت نقطه به نقطه و سالانه نسبت به مرداد ماه کاهش یافته تا حدی که نرخ ماهانه این شاخص به زیر 2 درصد رسیده است.
اکوایران: داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که «مسکن، سوخت و روشنایی» بالاترین سهم را در هزینه‌های سالانه یک خانوار شهری در سال 1402 به خود اختصاص داده است. «گوشت» نیز بیش‌ترین سهم را در هزینه‌های خوراکی دارد.

پربازدیدهای شهرزاد درخشانی