استاندار خراسان رضوی گفت: پیشنهاد مشخص شورای تأمین، برگزاری مراسم تشییع رهبر شهید به‌صورت هوایی است و در این راستا حفظ سلامت شرکت‌کنندگان در مراسم در اولویت قرار دارد.

به گزارش اکوایران به نقل از مهر، غلامحسین مظفری در دیدار با محمود شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: براساس بخشنامه ابلاغی عارف به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی که سه استان برگزارکننده مراسم تشییع را شامل می‌شود، هرگونه درخواست و مکاتبه دستگاه‌های اجرایی و موارد مورد نیاز با وزارتخانه‌ها یا دستگاه‌های هم‌تراز در استان، پیگیری خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی افزود: پیشنهاد مشخص شورای تأمین، برگزاری مراسم تشییع به‌صورت هوایی است و به نظر می‌رسد این پیشنهاد اجرایی شود.

وی ادامه داد: اجرای این شیوه موجب کاهش تراکم جمعیت می‌شود، مراسم را به شکل سایر راهپیمایی‌ها مدیریت می‌کند و از نظر امنیت، مدیریت ازدحام جمعیت و سایر ملاحظات، شرایط مناسب‌تری را فراهم خواهد کرد.

مظفری با تاکید بر نقش مهم حافظان سلامت در این مراسم، گفت: مهم‌ترین موضوع، حفظ سلامت مردم است و همه دستگاه‌ها باید سلامت مردم را در اولویت قرار دهند.

استاندار خراسان رضوی همچنین خطاب به مسئولان حوزه سلامت گفت: موازی‌کاری‌ها را مدیریت کنید. امنیت مراسم بر عهده نیروهای امنیتی و نظامی است و پیش‌تر هم تاکید شده که در حوزه امنیت باید موازی‌کاری‌ها را آن‌ها مدیریت کنند. از طرفی نیز مسئولیت حوزه درمان و سلامت برعهده مجموعه شما خواهد بود.